arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۷۳۶۸
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۸ - ۲۵ دی ۱۴۰۰

کلاس تاریخ در روم باستان و نجوم در نزدیکی سیاره‌ها؛ هزار دانش‌آموز راهی متاورس می‌شوند

طرح‌های بسیاری تاکنون در زمینه‌های مختلف از جمله بازی‌های ویدئویی، معاشرت و دوست‌یابی، کار حرفه‌ای و نوآوری برای فراجهان (متاورس) تعریف شده است. یکی از آخرین موارد طرحی در حوزه آموزش است تا دانش‌آموزان بتوانند در کلاس‌های دنیای واقعیت مجازی شرکت کنند. مدرسه‌ای در ایالت فلوریدای آمریکا در نظر دارد از ماه اوت سال ۲۰۲۲ کلاس‌هایی مجازی را در فراجهان برگزار کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یورونیوز: طرح‌های بسیاری تاکنون در زمینه‌های مختلف از جمله بازی‌های ویدئویی، معاشرت و دوست‌یابی، کار حرفه‌ای و نوآوری برای فراجهان (متاورس) تعریف شده است.

یکی از آخرین موارد طرحی در حوزه آموزش است تا دانش‌آموزان بتوانند در کلاس‌های دنیای واقعیت مجازی شرکت کنند. مدرسه‌ای در ایالت فلوریدای آمریکا در نظر دارد از ماه اوت سال ۲۰۲۲ کلاس‌هایی مجازی را در فراجهان برگزار کند.

مسئولان مدرسه «اوپتیما کلاسیکال آکادمی» در نظر دارند هدست‌های ویژه متاورس در اختیار حدود ۱۳۰۰ دانش‌آموز بگذارند تا آنها بتوانند در کلاس‌های دنیای واقعیت مجازی شرکت کنند.


دانش‌آموزان برای آموزش در دنیای واقعیت مجازی امکان انتخاب واحد درسی و طرح‌ها و برنامه‌های کلاس در فراجهان را خواهند داشت. شرکت‌کنندگان در کلاس تاریخ با استفاده از تجربه متاورس خواهند توانست به روم باستان یا اتاق بیضی شکل کاخ سفید (دفتر کار رئیس‌جمهوری آمریکا) بروند. آنها همچنین در کلاس نجوم و علوم می‌توانند سیاره‌های مختلف را در متاورس از نزدیک تماشا کنند.

قرار است یک روز عادی دانش‌آموزان به دو قسمت چهار ساعته تقسیم شود. دانش‌آموزان در یکی از این دو قسمت در کلاس‌های واقعیت مجازی شرکت خواهند کرد و در قسمت دیگر برنامه‌های آموزشی متفاوت خواهند داشت.

مدرسه «اوپتیما کلاسیکال آکادمی» که خود را صاحب «اولین کلاس مجازی در جهان» معرفی می‌کند در تلاش است تا به این ترتیب فرصتی به راه‌های جایگزین آموزش سنتی بدهد زیرا آموزش حضوری به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا و سویه‌های مختلف آن با دشواری‌های زیادی روبرو شده است.

نظرات بینندگان