arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۷۴۲۶
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۰۸ - ۲۶ دی ۱۴۰۰

صبحانه خبری، ۲۶ دی ۱۴۰۰ / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / صدای انفجار در غرب کشور / ۳۳ درصد جنگل‌های شمال در ۲۵ سال اخیر تبدیل به ویلا شده / پرونده فوت آیت‌الله هاشمی مختومه نشده

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

صدای انفجار در غرب کشور
فرماندار شهرستان اسدآباد درباره شنیده شدن صدای مهیب در این شهرستان گفت: ما در حال بررسی موضوع هستیم اما تا کنون گزارش خاصی به دست ما نرسیده است. سعید کتابی با بیان اینکه صدای مهیبی حول و حوش ساعت ۲۴ دیروز شنبه شنیده شد اظهار کرد: ابتدا گمان رفت که صدای رعد و برق با توجه به شرایط جوی است، اما این امکان رد شد. وی افزود: هیچ گونه انفجاری در سطح شهرستان نداشتیم، با دستگاه‌های خدمات‌رسان در تماس هستیم و اتفاقی در حوزه گاز، اورژانس، آتش‌نشانی نبوده و در شهرستان گزارشی نداشتیم. فرماندار اسدآباد تصریح کرد: در حال حاضر نیز دستگاه‌های خدمات رسان در حال بررسی هستند و با تمام روسای ادارات در تماس مستقیم هستم و بحثی در جایگاه‌های سوخت نیز رخ نداده است.

پرونده فوت آیت‌الله هاشمی مختومه نشده 
محسن هاشمی گفت: نمی‌توانیم بگوییم پرونده فوت آیت‌الله هاشمی مختومه است، چون آقای روحانی گزارش را به شورای امنیت برگشت زده است.

۳۳ درصد جنگل‌های شمال در ۲۵ سال اخیر تبدیل به ویلا شده
بر اساس گزارش سازمان املاک و مستغلات کشور، طی سال‌های اخیر بیش از ۲۰درصد از اراضی جنگلی و کشاورزی گیلان و بیش از ۳۳درصد مراتع و جنگل‌ها در مازندران به مناطق مسکونی تبدیل شده است. در این گزارش آمده که «۳۳درصد مراتع و جنگل‌های استان‌های شمالی در ۲۵سال اخیر تبدیل به مسکن و ویلا شده است.»

آخرین آمار کرونا در ایران
بنابر اعلام وزارت بهداشت، در شبانه روز گذشته ۱۸ بیمار کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و ۲۸ استان نیز مرگ و میر صفر یا یک را گزارش کرده‌اند. مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۲ هزار و ۴۴ نفر رسیده است. همچنین یک هزار و ۴۲۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۱۹۴ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۲۱۸ هزار و ۷۴۱ نفر رسید.


آخرین وضعیت تفاهم نامه ۲۵ ساله ایران و چین
وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: تفاهم نامه ۲۵ ساله ایران و چین در بخش‌های مختلف در حال نهایی شدن است. احسان خاندوزی افزود: تفاهم نامه ۲۵ ساله ایران و چین باید در هر کدام از بخش‌ها به قراداد‌های مشخصی برسد که در ماه‌های اخیر وزارتخانه‌های مختلف درگیر آن بودند و اکنون در حال نهایی‌شدن است. خاندوزی تاکید کرد: در ماه‌های آینده نه در سطح کلیات بلکه در بخش‌های مختلف وارد انعقاد قرارداد‌هایی خواهیم شد.

نظرات بینندگان