arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۷۴۵۷
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۱ - ۲۶ دی ۱۴۰۰

۳تغییر سازوکار گشت نامحسوس پلیس/ برخورد با آمبولانس‌های متخلف

رییس پلیس راهور تهران بزرگ از صدور سه میلیون و ۹۰۰ هزار جریمه برای خودروهای فاقد معاینه فنی طی ۹ ماه سال جاری خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رییس پلیس راهور تهران بزرگ از صدور سه میلیون و ۹۰۰ هزار جریمه برای خودروهای فاقد معاینه فنی طی ۹ ماه سال جاری خبر داد.

سردار محمدحسین حمیدی در نشست خبری صبح امروز خود که در مقر مرکزی پلیس راهور تهران بزرگ برگزار شد، درباره برخورد با خودروهای آلاینده و فاقد معاینه فنی گفت: طی ۹ ماه امسال سه میلیون و ۹۰۰ هزار بار جریمه عدم معاینه فنی برای خودروها صادرشده است.

وی ادامه داد: ۱۵۰۰ دستگاه خودروی سواری آلاینده اعزام به تعمیرگاه دریافت کردند و معاینه فنی ۱۱۲۰ دستگاه خودرو نیز به دلیل آنکه علیرغم داشتن معاینه فنی آلاینده بودند، باطل شد.

به گفته حمیدی، ماموران پلیس به طور رندوم و با کمک دستگاه‌های معاینه فنی سیار این موارد را بررسی می‌کنند.


وی همچنین از تغییر در سازوکار گشت‌های نامحسوس پلیس خبر داد و افزود: طی یک ماه گذشته ۵۰۰ دستگاه خودروی متخلف به طور ساعتی یا چند روزه توقیف شده‌اند.

حمیدی درباره تغییر رخ داده در گشت نامحسوس نیز گفت: ساعت ونحوه فعالیت این گشت‌ها نیز تغییر کرد و نحوه توقیف خودروها نیز دچار تغییراتی شد.

وی اضافه کرد: این خودروهای متخلف مرتکب تخلفات‌حادثه‌سازی مانند سرعت غیرمجاز، لایی‌کشی و ... شده بودند.


مسافربری با آمبولانس


حمیدی یکی از طرح‌های پلیس را برخورد با آمبولانس‌های خارج از شبکه بهداشت و درمان و ماموریت‌های غیرمرتبط دانست و گفت: این موضوع چندان قابل توجه نبوده اما با همکاری و اعلام سازمان اورژانس با آمبولانس‌هایی که عمدتا متعلق به بخش خصوصی بوده وفعالیتی خارج از ماموریت خود داشتند برخورد شد.

وی درباره این تخلفات گفت: متاسفانه برخی از این آمبولانس‌ها اقدام به مسافربری وی‌آی‌پی و ... کرده بودند که با آنها برخورد شد. البته طی یک ماه گذشته ما چنین موردی نداشتیم.

 ایسنا

نظرات بینندگان