arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۷۵۱۳
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۴ - ۲۶ دی ۱۴۰۰

شناسایی اولین فرد مبتلا به سویه «اومیکرون» کرونا در پکن

یک شبکه خبری تلویزیونی چین از شناسایی اولین مورد ابتلا به سویه جهش یافته ویروس کرونا «اومیکرون» در پایتخت این کشور و در آستانه آغاز بازی های المپیک زمستانی خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: یک شبکه خبری تلویزیونی چین از شناسایی اولین مورد ابتلا به سویه جهش یافته ویروس کرونا «اومیکرون» در پایتخت این کشور و در آستانه آغاز بازی های المپیک زمستانی خبر داد.

به گزارش  تلویزیون "سی جی تی ان" چین، براساس اعلام رسانه دولتی این کشور چندین هفته پیش از آغاز بازی های المپیک زمستانی  پکن ۲۰۲۲ نخستین مورد ابتلا به ویروس جهش یافته کرونا «اومیکرون» در پایتخت این کشور و محل برگزاری مسابقات گزارش شد. 

تلویزیون دولتی چین اعلام کرد، مورد ابتلای جدید قطعا سویه «اومیکرون» می باشد. در این گزارش خبری آمده است یافته های آزمایشگاهی درباره «پانگ ژینگهو» که از مقامات مرکز کنترل بیماری های شهر می باشد حکایت از شناسایی سویه «اومیکرون» در وی می باشد. 

مقامات محلی «هایدیان» اعلام کردند، محل زندگی و کار این شخص را مهرو موم کرده و بر روی  ۲ هزار و ۴۳۰ نفر که در ارتباط با وی بودند تست شناسایی ویروس کرونا را انجام دادند. 

برپایه این گزارش، شناسایی سویه جهش یافته «اومیکرون»در پکن زمانی اتفاق افتاده که شهرهای سراسر چین در حال آماده سازی خود برای میزبانی بازی های المپیک زمستانی که از ۴ فوریه (۱۵ بهمن) در این کشور آغاز می شود می باشند. 

مقامات چینی همچنین هشدار دادند، از آنجا که به دلیل سال نو و تعطیلات مربوط به آن در پایان این ماه مردم بیشتری در سراسر کشور سفر می کنند، شیوع ویروس جهش یافته مسری «اومیکرون» منجر به خطر افزایش انتقال بیشتر ویروس کرونا در میان مردم می شود. به همین دلیل بسیاری از مقامات محلی دولتی به شهروندان توصیه کردند در طول تعطیلات شهرهای محل سکونت خود را  به جز موارد ضروری ترک نکنند. همزمان بسیاری از پروازهای داخلی و خارجی به حالت تعلیق درآمده اند. 

گزارش ها حاکی از آن است که علاوه بر پکن، در دستکم  ۴ استان و شهر بزرگ  دیگر این کشور نیز سویه اومیکرون شناسایی شده، با این حال هنوز آمار کلی مبتلایان مشخص نشده است. 

«هی کینگهوآ» یکی از مقامات کمیسیون بهداشت ملی چین در گزارشی کوتاه اعلام کرد، یک فرد مبتلا به اومیکرون در «شانگهای» نیز شناسایی شده اما جزئیاتی درباره اینکه این مورد از شهروندان محلی بوده یا مسافران اعلام نشده است. وی در ادامه سخنانش افزود در ۱۴ منطقه استانی این کشور افراد مسافر مبتلا به ویروس اومیکرون شناسایی شده اند، با این وجود باز هم کشورهای مبدا آنان مشخص نشده است. 

در بیانیه ای که روز گذشته از سوی کمیسیون بهداشت ملی چین  منتشر شد، آمده است ۱۶۵ مورد ابتلای جدید تا روز ۱۴ ژانویه گزارش شده بود که از روز قبل که ۲۰۱ مورد بوده کاهش یافته است. از این موارد ابتلای جدید ۱۰۴ نفر افراد محلی بودند که این رقم روز گذشته ۱۴۳ نفر بوده است. 

با این وجود هیچ مورد مرگ و میری گزارش نشده و آمار مرگ و میر ۴ هزار و ۶۳۶ نفر باقی مانده است. 

 

نظرات بینندگان