arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۷۵۸۵
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۲۲ - ۲۶ دی ۱۴۰۰

مشاور امنیت ملی آمریکا: زمان برای احیای برجام کوتاه است؛ با متحدان اروپایی راهی به جلو خواهیم یافت / ماه گذشته در اسرائیل هماهنگی درباره احتمال عدم موفقیت دیپلماسی انجام دادم

«جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا که با برنامه «Face The Nation» شبکه سی‌بی‌اس مصاحبه می‌کرد در پاسخ به سوال ادعایی خبرنگار این شبکه که ایران در حال بازی با زمان بوده و به توانایی تولید سلاح هسته‌ای بسیار نزدیک شده، گفت: «خوب، در مقدمه دو چیز را می‌گویم یک، سیاست ما صریح بوده و ما مصصم هستیم تا مانع از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای شویم».
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا روز یکشنبه به مذاکرات احیای برجام در وین اتریش میان ایران و گروه 1+4 اشاره کرد.

وی که با برنامه «Face The Nation»‌ شبکه سی‌بی‌اس مصاحبه می‌کرد در پاسخ به سوال ادعایی خبرنگار این شبکه که ایران در حال بازی با زمان بوده و به توانایی تولید سلاح هسته‌ای بسیار نزدیک شده، گفت: «خوب، در مقدمه دو چیز را می‌گویم یک، سیاست ما صریح بوده و ما مصصم هستیم تا مانع از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای شویم».

سالیوان اضافه کرد: «شماره دو، ما معتقدیم که دیپلماسی بهترین راه برای آن (هدف) است اما همانطور که شما گفتید و وزیر امور خارجه نیز گفته، زمان کوتاه بوده و من در پایان ماه گذشته در اسرائیل بودم و هماهنگی درباره احتمال عدم موفقیت دیپلماسی انجام دادیم».

وی ادامه داد: «ما به صورت تنگاتنگ با متحدان اروپایی خود و همچنین شرکای خود در حال کار بوده و ما راهی به جلو خواهیم یافت».

مشاور امنیت ملی آمریکا اضافه کرد: «دلیلی اینکه در شرایطی هستیم که در حال حاضر قرار داریم این است که دولت قبلی (آمریکا) از توافق هسته‌ای ایران خارج شده و ما بهای آن اشتباه فاجعه بار را می‌پردازیم».

نظرات بینندگان