arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۷۶۰۷
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۰۸ - ۲۷ دی ۱۴۰۰

صبحانه خبری، ۲۷ دی ۱۴۰۰ / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / درگذشت سازنده شهرک اکباتان / ماجرای هدیه ۶ میلیاردی وزیر کار / دولت: صدای مهیب غرب کشور به خاطر رعد و برق بود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

خبر صداوسیما علیه دولت درباره علی عسگری
باشگاه خبرنگاران وابسته به صداوسیما با عذرخواهی از انتشار خبر استعفای علی عسگری نوشت که استعفای علی‌عسگری را منابع رسمی دولت گزارش کردند.

برای نخستین بار، یک زن در عراق نامزد ریاست جمهوری شد
«فؤاد شیلان» به عنوان نخستین زن در عراق نامزد تصدی ریاست جمهوری این کشور شد. شیلان برای پیروزی در پست ریاست جمهوری عراق به ۲۲۰ رای در پارلمان عراق نیاز دارد. شیلان فواد زن کرد عراقی و یک شخصیت مستقل است که سابقه فعالیت سیاسی ندارد و در صورت پیروزی در پست ریاست جمهوری، نخستین زنی خواهد که در عراق و در یک کشور عربی رئیس جمهور می شود.

وزارت راه‌: زنان مطلقه مانعی برای ثبت‌نام در نهضت ملی مسکن ندارند
پروانه اصلانی، مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه‌ و شهرسازی با اشاره به ثبت‌نام ۲.۷ میلیون نفر در نهضت ملی مسکن، گفت: زنان مطلقه مانعی برای ثبت‌نام در نهضت ملی مسکن ندارند.

دولت: صدای مهیب غرب کشور به خاطر رعد و برق بود
تسنیم به نقل از یک منبع آگاه در نیرو‌های مسلح نوشت که صدای شنیده شده در غرب کشور ارتباطی با فعالیت‌ نیروهای مسلح و تست سامانه‌های پدافندی ندارد و انجام عملیات خرابکارانه و حمله خارجی هم کذب است. معاون وزیر کشور هم گفت که صدای شنیده شده در همدان ناشی از رعد و برق بود و حادثه خاصی رخ نداده.

آخرین آمار کرونا در ایران
وزارت بهداشت اعلام کرد که ۳۱ نفر دیگر بر اثر کرونا درگذشته اند.


واکنش قوه قضاییه به اظهارات مکرون
غریب آبادی، معاون قوه قضائیه به اظهارات مکرون درمورد فریبا عادلخواه گفت: در تمام دنیا، برای حبس در منزل با پابند الکترونیکی، محدودیت‌هایی اعمال می‌شود. او گفت: فریبا عادلخواه ده‌ها بار آگاهانه از محدوده تعیین شده برای تردد، تخطی کرد؛ به همین دلیل به زندان برگردانده شد

سازنده شهرک اکباتان تهران درگذشت
رحمان گلزار شبستری، سرمایه‌گذار ایرانی و سازنده شهرک اکباتان تهران، در ۹۲ سالگی در فلوریدای آمریکا درگذشت. وی ساخت شهرک اکباتان را از سال ۱۳۴۵ آغاز کرد. او که پس از انقلاب از ایران مهاجرت کرده بود، در دهه هفتاد بار دیگر به ایران بازگشت تا به درخواست دولت وقت آزاد راه تهران-شمال را بسازد، اما "به دلیل کارشکنی‌هایی که صورت گرفت"، دوباره کشور را ترک کرد.


ماجرای هدیه جنجالی وزیر کار
علیرضابیگی، نماینده مجلس گفت: اگر هدیه ۶ میلیاردی عبدالملکی به برنامه «میدون» تلویزیون صحت داشته باشد، دادستان می‌تواند ورود کند.


دولت جدید در رشد صادرات نفت نقشی نداشته
همتی رئیس سابق بانک مرکزی گفت: جدول مورد استناد خبرگزاری فارس نشان می دهد صادرات نفت بعد از پایان دوره ریاست‌جمهوری ترامپ اساسا رشد کرده و دولت جدید در این رشد نقشی نداشته است.

توقف پروازها در غرب کشور به خاطر چه بود؟
معاون سازمان هواپیمایی در پاسخ به این سوال که آیا توقف پرواز‌ها ارتباطی با صدای مهیب شب گذشته در این مناطق دارد، گفت: تنها دلیل توقف پرواز‌ها در غرب کشور شرایط جوی است. وی ادامه داد: از صبح امروز چند پرواز در این مسیر standby بوده‌اند که تمام این پرواز‌ها برای حفظ ایمنی پرواز و جان مسافران لغو شدند.

تنها استاندار ابقا شده در دولت رئیسی استعفا داد
استاندار کرمان در ارتباط با انتشار خبر استعفایش گفت: من شش بار از وزیر کشور درخواست کردم که جانشین من را انتخاب کند و معاون اول رئیس جمهور نیز نیم ساعت با من صحبت کردند که کار خودم را انجام داده و به حاشیه‌ها توجه نکنم.


ورود سازمان بازرسی به انتصاب علی‌ عسگری
سازمان بازرسی در نامه‌ای به تاریخ ۲۱ دی ماه خطاب به ‎اوجی وزیر نفت، از او خواسته ظرف ۳ روز به ایرادات قانونی انتصاب ‎علی عسگری در ‎هولدینگ خلیج فارس پاسخ دهد.


دولت: ازدواج نکنید، خانه‌تان را به فرد دیگری می‌دهیم
معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: اگر متقاضیان مجرد نهضت ملی مسکن هنگام تحویل واحد، مزدوج نشوند، واحد را به خانوار واجد شرایط دیگری می‌دهیم.

بخش بزرگی از کویت غیرقابل سکونت می‌شود
مطالعات جدید نشان می‌دهد که سرعت گرمایش زمین در کویت به شدت شتاب گرفته است و با ادامه وضعیت کنونی، بخش‌های بزرگی از این کشور ثروتمند حاشیه خلیج فارس تا چند دهه آینده غیرقابل سکونت خواهد شد. بر اساس گزارش اداره عمومی محیط زیست، بخش‌هایی از کویت از سال ۲۰۷۱ تا ۲۱۰۰ در مقایسه با میانگین تاریخی، ۴.۵ درجه سانتی‌گراد گرم‌تر می‌شود و مناطق وسیعی از کشور را غیرقابل سکونت می‌کند.

یزدانی خرم درگذشت
محمدرضا یزدانی‌خرم رییس سابق فدراسیون‌های والیبال و کشتی ایران درگذشت. او از سال ۶۸ تا ۸۵ رییس فدراسیون والیبال و پس از آن تا ۵ سال رییس فدراسیون کشتی بود.

نظرات بینندگان