arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۷۶۱۵
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۰۹ - ۲۷ دی ۱۴۰۰

علی باقری راهی وین شد

علی باقری، مذاکره‌کننده ارشد کشورمان در مذاکرات با گروه ۱+۴، صبح امروز دوشنبه به منظور ادامه رایزنی‌ها عازم وین، پایتخت اتریش شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: علی باقری کنی رییس هیات مذاکره کننده ایرانی برای ادامه رایزنی‌های دیپلماتیک با نمایندگان گروه ۱+۴ عازم وین شد.

مذاکره کننده ارشد کشورمان طی دو روز اقامت در تهران یک برنامه سنگین و فشرده هماهنگی و مشورت و ملاقات و ... با همه مقامات ذیربط بالادستی و فنی-تخصصی و ... داشت و بامداد امروز برای ادامه مذاکرات راهی وین شد.

از صبح امروز در وین مجددا نشست‌های رسمی و کارگروه‌های مختلف مذاکره کننده ارشد هسته‌ای ایران و تیم همراه با نمایندگان ۱+۴ و هماهنگ کننده EU آغاز می‌شود.

بر اساس توافق انجام‌شده در هشتمین دور مذاکرات هسته ای،، مذاکره‌کنندگان ارشد جمهوری اسلامی ایران و سه کشور اروپایی روز جمعه گذشته برای برخی مشورت‌ها به پایتخت های خود برگشته بودند. مذاکرات کارشناسی در این ایام هم کماکان ادامه داشت.

آخرین بار، جلسه هیات های مذاکره‌کننده ایران و سه کشور اروپایی روز جمعه با حضور انریکه مورا هماهنگ‌کننده گفت‌گوها در وین برگزار شد.

این در حالی است که جلسات کارگروه رفع تحریم و ترتیبات اجرایی(کارگروه سوم) با حضور کارشناسان ایران و گروه ۱+۴ در این مدت هتل کوبورگ وین برگزار شد.

دور هشتم مذاکرات رفع تحریم‌ها از دوشنبه ششم دی ۱۴۰۰ آغاز شده و گفت‌وگوها به اذعان هیات‌های مذاکره کننده پیشرفت‌هایی کرده است. مذاکرات در روزهای اخیر حول دو محور راستی آزمایی و تضمین‌ها متمرکز بوده و به نظر می‌رسد که به مراحل حساس و سرنوشت‌سازی نزدیک شده است.

نظرات بینندگان