arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۷۶۳۱
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۰ - ۲۷ دی ۱۴۰۰

برف و کولاک راه ارتباطی ۱۰۰ روستای کردستان را بست

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: به دلیل بارش برف و کولاک راه ارتباطی ۱۰۰روستای استان بسته شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: به دلیل بارش برف و کولاک راه ارتباطی ۱۰۰روستای استان بسته شده است.

رامبد نوذری اظهار داشت: از این تعداد ‌۱۵۰ روستا مربوط به شهرستان بانه، ۱۰۰روستا سقز، ۸۰ ‌روستا دیواندره، ۷۰ روستا کامیاران، ۵۰ روستا مریوان، ۲۰روستا سنندج، ‌۱۵ روستادهگلان و سه روستا نیز مربوط به قروه است.

وی افزود: همچنین به دلیل بارش برف، وزش باد، کولاک شدید و نبود دید کافی در برخی محورهای اصلی استان شامل محور دیواندره- سقز و بالعکس، سنندج- کامیاران و بالعکس تردد کامیون و کشنده ممنوع و محور بوکان- سقز و سقز- بانه نیز مسدود اعلام شده است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان اضافه کرد: محورهای فرعی نیز از جمله کامیاران- سروآباد حد فاصل رزاب تا زیویه و سروآباد- اورامانات حد فاصل گردنه ژالانه مسدود است.

وی اظهار داشت: محور سروآباد- پاوه حد فاصل گردنه تته، ایرانخواه - تکاب، دهگلان- حسین آباد و سقز- مریوان بدلیل بارش برف و یخبندان و نبود ایمنی کافی مسدود است.

نوذری یادآور شد: تمام محدودیت ها با هماهنگی کامل پلیس راه، فرمانداران و مدیریت بحران به علت بارش برف زیاد و کولاک شدید انجام شده است.

طبق اعلام هواشناسی کردستان سامانه بارشی از روز جمعه وارد استان شده و تا روز سه‌شنبه هفته جاری تداوم خواهد داشت.

استان کردستان حدود هشت هزار کیلومتر راه دارد که از این میزان ۶ هزار و ۱۰۰ کیلومتر آن راه روستایی و حدود یک هزار و ۹۰۰ کیلومتر آن هم راه بین‌شهری شامل ۳۲۵ کیلومتر بزرگراه، ۸۸۸ کیلومتر اصلی و ۷۰۰ کیلومتر نیز فرعی و عریض است.

نظرات بینندگان