arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۷۶۳۶
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۱ - ۲۷ دی ۱۴۰۰

دبیر: ۷ سال است گرین کارتم باطل شده

علیرضا دبیر رییس فدراسیون کشتی تصویر کپی پاسپورت منتسب به خود را بین خبرنگاران پخش کرد و گفت: انقدر بی عقل هستند که من را فیمیل (زن)نوشتند. دیروز سفارت آمریکا ایمیل زد به فدراسیون که چرا آقای دبیر گرین کارتت را پس دادی؟ توضیح بده. همانجا هم از من سوال کردند چرا گرین کارت را باطل کردی که گفتم از کشورتان خوشم نیامد. از ایرانی های آنجا بپرسید آیا آنجا را دوست دارند یا نه. یا می گویند من آنجا چه چیزهایی دارم. الان می گویم هر چه دارم برای آن ها. خیالتان جمع من هیچ چیز در آنجا ندارم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: رییس فدراسیون کشتی در نشست خبری که امروز برگزار شد به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

علیرضا دبیر در نشست خبری خود با اصحاب رسانه، با تسلیت درگذشت محمدرضا یزدانی خرم، گفت: او سال‌های زیادی برای کشتی زحمت کشید و امیدوارم جایگاه عالی داشته باشد. به خانواده او و جامعه ورزش تسلیت می‌گویم.

رییس فدراسیون کشتی افزود: روز اول وعده دادم انتخابی تیم ملی را جدی می‌گیرم. در المپیک و جهانی هم یک نفر را نمی‌توانید بگویید بدون انتخابی به تیم ملی رسیده باشد. در کشتی فرنگی هم همین‌طور. من به قبل کاری ندارم و به دوره خودم کار دارم. آقای درستکار از اول چرخه را محکم گرفت و از قهرمانی کشور شروع کرد. چند سال بود این مسابقات به این خوبی برگزار نشده بود. آقای بنا از جام تختی کارش را شروع می‌کند و از مرحله سوم کارش را آغاز می‌کند. باور دارم انتخابی خوب و دقیق باعث رونق کشتی می شود اما این‌ها همه بخواهند مثل قدیم در خرداد انتخابی بگیرند درست نیست.

او خاطرنشان کرد: وقتی حسن یزدانی قهرمان اول دنیاست باید به او فرجه بدهیم از دو مرحله جلوتر کارش را شروع کند و بر اساس آورده کشتی گیران رفتار کنیم. ما منصور خان برزگر از دو کیلو ما می‌آید همه به احترامش بلند می‌شویم. اکبر آقای فلاح هم نسبت به من نقد دارد اما به خودم اجازه نمی‌دهم حرفی بزنم. امیدوارم حرمت آقای بنا حفظ شود و از همه این را می‌خواهم. نقد را می‌توانیم درست مطرح کنیم و امیدوارم رعایت شود. قاسم رضایی و امید نوروزی برای ما عزیز هستند و این‌جا خانه خودشان است. به خودم تذکر می‌دهم و امیدوارم حرمت بزرگتر و مخصوصا آن‌ها که مربی‌مان بودند را حفظ کنیم.

دبیر درباره اتفاقات کشتی آزاد قهرمانی کشور، گفت: من در ایران نبودم و وقتی آمدم متوجه این سر و صداها شدم. فیلم کشتی بذری را به ۸ داور بین‌المللی مان دادم. ۵ نفر از آن‌ها گفتند فیروزپور برنده است و ۳ نفر گفتند بذری برنده است. به کادر فنی هم گفتم امیدوارم حقی از کسی ضایع نشود و کادر فنی طوری برنامه‌ریزی کند که حقی از کسی خورده نشود. از احمد بذری تشکر می کنم و یک‌بار نشد او اعتراض کند. این بچه یک بار حرف نزد و سعی می‌کنیم از او تجلیل کنیم. او می‌بازد و سکوت می‌کند. این‌ها موارد قشنگ کشتی است و باید دیده شود.

وی خاطرنشان کرد: از روز اول که به کشتی آمدم یک حرف زدم و اینکه آمدم آبرویم را بگذارم که کشتی بالا برود.

رییس فدراسیون کشتی درباره تشکیل دو تیم برای بازی های آسیایی و جهانی گفت: باید با مسئولان وزارت ورزش و کمیته المپیک بنشینیم و ببینیم چکار باید بکنیم. نگاه بچه های تیم ملی هم باید برای ما مهم باشد. من خودم این شرایط را طی کرده ام و هزینه آن را داده ام.

دبیر در پاسخ به این سوال که آقای فخری گفته تیم اول به بازی های آسیایی برود، گفت: آن ها نمی توانند برای ما تصمیم بگیرند. سرمربی تیم ملی و بچه ها و خودمان باید تصمیم بگیریم. کمیته ملی المپیک نمی تواند برای ما تصمیم بگیرد. هر چقدر پول می دهند باید مدال بخواهند.

وی ادامه داد: انتخابات کمیسیون ورزشکاران مهندسی شده بود. آقای صالحی امیری که احترام زیادی برایش قایلم و صوت صحبت های او را دارم به او گفتم حمید سوریان پرمدال‌ترین است و هم نایب رییس است از سهمیه ۴ نفر کمیسیون ورزشکاران به او بدهید که گفت من صد درصد موافقم و حمایت می‌کنم اما او را معرفی نکردند. من هنوز گله مندم. دوستان می گویند علی دبیر باج می‌خواهد. کدام باج؟ اینکه حق کشتی را می‌خواهم باج است؟ دوستان باید حق کشتی را بدهند. اسفند ماه کامل درباره کمیته ملی المپیک و پول دادن‌های‌شان صحبت می‌کنم. بودجه قهرمانی را درست ندادند و درباره بودجه‌های متفرقه‌شان صحبت می کنم. درباره همه این‌ها صحبت می‌کنم. ما قهرمانان چند مداله زیادی داشتیم. همه این‌ها روی هم کشتی ۳۰۰ یا ۴۰۰ تا مدال جهانی و المپیک دارد. سیروس‌پور، خادم و حاجی طالقانی را چطور برداشتند. من را هم می‌خواهند کاری کنند بروم. حرفم این است آیا کشتی بار ورزش را می‌کشد یا نه؟

دبیر ادامه داد: ما دنبال دعوا و جنگ نیستیم. درباره کمیته همین قدر بسنده می‌کنیم. درباره بودجه و پخش کردن آن به ریز در اسفندماه صحبت می‌کنم. ببینم چه کسانی می آیند اسفند ثبت نام کنند آن وقت مفصل صحبت می‌کنم.

وی درباره حواشی سفر به آمریکا گفت: داستان از موضوع حاج قاسم سلیمانی شروع شد. حتما باز هم از او تعریف می‌کنم. این کار را با من می کنند تا ورزشکاران دیگر حرف نزنند. اگر عکس او را در اتاقم زدند حتما درباره او صحبت می‌کنم.

دبیر ادامه داد: این دیدار صرفا یک دیدار دوستانه است. ما واقعا یک دیدار دوستانه را دیدیم. کشتی ما از روس و آمریکا عقب است و هر چه مسابقه بدهیم به نفع ماست. ما اگر اینجا ببازیم بهتر از این است که در المپیک ببازیم. چرا باید بترسیم؟

دبیر افزود: متاسفانه اتفاقاتی افتاد که من واقعا ناراحت شدم. یکسری آدم ها دروغ هایی را نوشتند مثلا گفتند گرین کارت دارم. آقایان ما در المپیک سیدنی مانند بسیاری از ورزشکاران گرین کارت گرفتیم شاید درس بخوانیم. خیلی ها در دهه ۷۰ و ۸۰ گرین کارت گرفتند. من هیچوقت هم دنبال نکردم و چند سال پیش هم انصراف دادم. کسی که گرین کارت دارد آیا به سفارت آمریکا می رود تا ویزا بگیرد؟ گرین کارت با تابعیت که قسم می خورند خیلی فرق دارد. من ۷ سال پیش آن را پس دادم اما دوستان دروغ گفتند و نوشتند.

دبیر سپس تصویر کپی پاسپورت منتسب به خود را بین خبرنگاران پخش کرد و گفت: انقدر بی عقل هستند که من را فیمیل (زن)نوشتند. دیروز سفارت آمریکا ایمیل زد به فدراسیون که چرا آقای دبیر گرین کارتت را پس دادی؟ توضیح بده. همانجا هم از من سوال کردند چرا گربن کارت را باطل کردی که گفتم از کشورتان خوشم نیامد. از ایرانی های آنجا بپرسید آیا آنجا را دوست دارند یا نه. یا می گویند من آنجا چه چیزهایی دارم. الان می گویم هر چه دارم برای آن ها. خیالتان جمع من هیچ چیز در آنجا ندارم.

دبیر افزود: دیروز هم به سفارت آمریکا در دوبی و هم فدراسیون آن ها نامه محکمی نوشتم. یکی از همراهان ما را ۵ ساعت به یک اتاق امن بردند و دیروز به دستگاه های امنیتی گزارش دادم. اگر مسابقه دوستانه است این چه دوستانه برخورد کردن است. اگر به یک نفر از کشتی گیران یا همراهان ویزا ندهند به آمریکا نمی رویم.

او همچنین گفت: همین جا اعلام می کنم از آمریکا برای حضور در ایران دعوت می کنم و ویزایشان را هم در فرودگاه می دهیم. ما از این برخورد گله داریم. ما دنبال رابطه خوب با همه کشورها هستیم. ما همه رفیق هستیم. از امورخارجه و دستگاه های امنیتی می خواهم نظر بدهند که آیا این برخورد درست است؟ بد است حسن یزدانی اگر با تیلور کشتی می گرفت؟ اینکه رسانه ای مثل فاکس نیوز بزند معلوم است نمی خواهند این دیدار برگزار شود. من از یکی دونفر برای برخی خبرسازی ها و دروغ ها شکایت کرده ام که اسم او را جاسوس می گذارم. او توهم داشت. برای این آقا کلمه جاسوس را می گذارم و هر فدراسیون رفته این کار را می کند. ما باید حرفمان را با کارمان بزنیم.

رییس فدراسیون کشتی با اشاره به وزارت ورزش گفت: دوستان می گویند مدام ما اختلاف داریم. نه هیچ اختلافی نداریم. آقای سجادی قول داده این هفته پول بدهد. ۵۷ روز است که پول نگرفته ایم. سجادی رفیق من است و او را دوست دارم. ما زمان زیادی نداریم. الان وقت تمرین بچه های ماست. الان وقت حمایت است. نزدیک بازی های آسیایی به درد من نمی خورد. مخلص وزارت ورزش هم هستیم. ۱۴ میلیارد طلب داریم.

دبیر هم‌چنین گفت: اسفند مفصل درباره شرکت توسعه صحبت می‌کنم. امیدوارم وزارت ورزش کمک کند تا در بازی‌های آسیایی، جهانی و المپیک بهترین نتیجه را بگیریم. ما دنبال تشنج و دعوا نیستیم. اگر حرفی می زنم بخاطر این است نتایج کشتی در ورزش ایران اثر دارد. در المپیک دیدید مسئولان ورزش چطور له له مدال می‌زدند. تا کشتی مدال می گرفت خوشحال می‌شدند. ما دو سال و نیم فحش خوردیم اما خب نتایج شیرینی به دست آمد. توانمندی کشتی خیلی بالاست و باید کمک کنند.

او درباره سفر تیم ملی به آمریکا و مشکل دریافت ویزا گفت: اگر به من یا یک نفر از همراهان و بچه‌ها ویزا ندهند نمی‌رویم. همین‌جا می‌گویم از آمریکا دعوت می‌کنم و بهترین پذیرایی را از آن‌ها می‌کنم. از وزارت خارجه هم می‌خواهم به آن‌ها در فرودگاه ویزا بدهند. اگر ویزای یک نفر را هم ندهند نمی‌رویم. اگر ویزای من را هم ندهند ما نمی‌رویم. همه شناخته شده هستند و ما از برخوردهایی که در سفارت آمریکا شد گله داریم. نگاه ما به این دیدار دوستانه است و امیدوارم آن را سیاسی نکنند.

وی درباره مصاحبه ورزش‌کاران با رسانه‌های خارجی گفت: این را وزارت ورزش باید مشخص کند. خود ورزشکاران باهوش هستند و بالاخره صحبت‌هایی می‌کنند. وقتی اسید لاکتیک بالا می‌رود وقتی عزیزترین کس تو را هم بکشند اصلا نا ندارند کاری کنند و در این مواقع می آیند مصاحبه می‌کنند. خود ورزشکاران صلاح کار را می‌دانند مصاحبه کنند یا نه.

دبیر بار دیگر از حرفی مبنی بر این که باج می خواهد اشاره کرد و گفت: من واقعا از این حرف ناراحت شدم. من جاهای زیادی مثلا درباره بحث بودجه رفتم. حالا من را وارد حاشیه نکنید. امروز صبح ۱۷ و نیم میلیون ریختند که به یک‌پیشکسوت بدهیم بعد این را شامل کمک به فدراسیون می‌دانند. اسفند درباره کمیته المپیک مفصل صحبت می‌کنم.

او درباره انتخابات کمیسیون ورزشکاران و این که کشتی گیران در صورت ۳ جلسه غیبت حدف می‌شوند گفت: ۲ جا اهمیت دارد، عضویت درهیات اجرایی و انتخابات کمیته. بقیه‌اش الکی است. خود ورزشکاران هم گفتند الکی است. بله انتخابات مهندسی شده بود و کمیسیون قبل از انتخابات کمیته اهمیت دارد. من حرفم را می‌زنم.

نظرات بینندگان