arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۷۶۶۸
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۳ - ۲۷ دی ۱۴۰۰

انسداد ۱۰ جاده اصلی و ۱۳۰۰ جاده روستایی در کشور

مدیرکل دفتر مدیریت بحران سازمان راهداری گفت: در حال حاضر به دلیل بارش باران و برف ۱۰ محور شریانی و ۱۳۰۰ محور روستایی در سطح کشور مسدود شده است. فرهاد مهریاری اظهار داشت: در حال حاضر در سطح کشور با انسداد ۱۰ محور شریانی و ۲۰ محور غیرشریانی و فرعی در استان‌های شمال کشور، کردستان (۶ محور)، لرستان (یک محور)، هرمزگان (۲ محور)، بوشهر (یک محور) و حدفاصل تهران- البرز – چالوس و آزادراه تهران- شمال (یک محور) مواجه هستیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایلنا: مدیرکل دفتر مدیریت بحران سازمان راهداری گفت: در حال حاضر به دلیل بارش باران و برف ۱۰ محور شریانی و ۱۳۰۰ محور روستایی در سطح کشور مسدود شده است.

فرهاد مهریاری درباره آخرین وضعیت راه‌های کشور با توجه به شرایط جوی و بارش برف و باران در بسیاری از مناطق و استان‌ها اظهار داشت: در حال حاضر در سطح کشور با انسداد ۱۰ محور شریانی و ۲۰ محور غیرشریانی و فرعی در استان‌های شمال کشور، کردستان (۶ محور)، لرستان (یک محور)، هرمزگان (۲ محور)، بوشهر (یک محور) و حدفاصل تهران- البرز – چالوس و آزادراه تهران- شمال (یک محور) مواجه هستیم.

وی افزود: همچنین اغلب محور‌های غیرشریانی مسدود شده در استان‌های کردستان، کرمان و استان‌های شمالی به دلیل کولاک برف و استان‌های جنوبی به دلیل طغیان رودخانه و سیل، واقع هستند.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین‌آلان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: راهداری در تمام استان‌ها از چند روز قبل با توجه به گزارش‌های پیش‌بینی‌های هوا در آماده باش بودند و به محض فروکش شدن کولاک برف و باران، عملیات بازگشایی این محور‌ها شروع خواهد شد.

مهریاری درباره آخرین وضعیت راه‌های روستایی در کشور گفت: در حال حاضر ۱۳۰۰ محور روستایی که اغلب آن‌ها در استان‌های کردستان، اردبیل، آذربایجان غربی و شرقی واقع هستند، مسدود شده‌اند. باید توجه داشته باشیم که در این مناطق با بارش سنگین برف مواجه بودیم و به محض کاهش میزان بارش، عملیات راهداری برای بازگشایی این مسیر‌های روستایی آغاز خواهد شد. البته در این مناطق با وزش شدید باد شدید مواجه هستیم و از آنجایی که در ارتفاعات این مناطق بارش برف ادامه دارد، این وزش باد باعث می‌شود برف مناطق مرتفع دوباره راه‌های روستایی را مسدود کند.

وی گفت: از ۱۳۰۰ محور روستایی مسدود شده، ۳۰۰ محور در روستا‌های استان‌های جنوبی کشور هستند که علت انسداد این محور‌ها آبگرفتگی است.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران سازمان راهداری با بیان اینکه خوشبختانه امسال تعداد مسافران و رانندگان در راه مانده به دلیل انسداد راه‌ها بسیار کم بوده، اظهار داشت: امسال با هشدار‌هایی که سازمان‌های مرتبط نسبت به شرایط جوی به مردم داده شد و همچنین عدم سفر‌های غیرضروری، با بحران مسافران در راه مانده مواجه نشدیم و مردم هم با رعایت هشدار‌هایی که داده بودیم در این موضوع به ما کمک کردند.

مهریاری تاکید کرد: خوشبختانه امسال خسارت جانی نداشتیم و از ۱۱۰۰ باب راهدارخانه موجود در سطح کشور ۴۰۰ باب راهدارخانه آماده پذیرش مسافران و رانندگان هستند.

وی اضافه کرد: با ۴۶۰۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین و نیمه‌سنگین و ۶۰۰۰ راهدار به صورت شبانه روزی، عملیات برف‌روبی و بازگشایی جاده‌های سطح کشور انجام شده و می‌شود.

نظرات بینندگان