arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۷۶۷۵
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۳ - ۲۷ دی ۱۴۰۰

پیشنهاد برزیل برای تهاتر کالا با ایران / سفیر برزیل: آماده ایم در قبال واردات اوره و محصولات پتروشیمی، به ایران ذرت و نهاده های دامی بدهیم

معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران همچنین در خصوص همکاری با کشور برزیل در زمینه ایجاد زنجیره بین‌المللی و منطقه‌ای تامین کالا وتوسعه همکاری‌های بانکی و تهاتر میان دو کشور اعلام آمادگی کرد. سفیر کشور برزیل در ایران نیز از تمایل دولت برزیل برای توسعه روابط و آمادگی برای واردات اوره و محصولات پتروشیمی از ایران و در مقابل صادرات ذرت و نهاده های دامی برزیل خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون وزیر و رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران در دیدار با لودمار گونسالوس دی آگیارنتو، سفیر جمهوری فدراتیو برزیل و هیات همراه با برشمردن ظرفیت‌های بالقوه همکاری در زمینه‌های معدن، پتروشیمی، صنایع پزشکی، صنایع کشاورزی، صنایع ماشین‌سازی، خودروسازی و کشت فراسرزمینی بر تقویت همکاری‌های بیش از پیش تاکید کرد.

به گزارش سازمان توسعه تجارت ایران، علیرضا پیمان‌پاک در دیدار با سفیر برزیل با اشاره به زمینه‌های توسعه تجارت با کشور برزیل به عنوان مهمترین کشور در منطقه امریکای لاتین و به عنوان یک بازار هدف دارای پتانسیل بالا برای توسعه همکاری‌های تجاری، این کشور را به عنوان یکی از کشورهای هدف و مقاصد صادراتی ایران برشمرد.

معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به توجه جدی دولت درخصوص توسعه تجارت با کشورهای منطقه امریکای لاتین به خصوص برزیل ابراز امیدواری کرد با تنوع بخشی به محصولات صادراتی روابط تجاری فی‌مابین در راستای تعمیق هرچه بیشتر پیش برود.

پیمان‌پاک ضمن اشاره به فرصت‌های خوب تجاری دوجانبه در خصوص مهیا بودن زمینه برای واردات خوراک دام از برزیل و امکان فرآوری و صادرات مجدد به کشورهای اطراف و منطقه، به فرصت‎ های پیش رو در زمینه تامین خوراک دام برای واحدهای جدید اشاره کرد.

معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران همچنین در خصوص همکاری با کشور برزیل در زمینه ایجاد زنجیره بین‌المللی و منطقه‌ای تامین کالا وتوسعه همکاری‌های بانکی و تهاتر میان دو کشور اعلام آمادگی کرد.

در این نشست سفیر کشور برزیل در ایران نیز ضمن ابراز تمایل کشورش به توسعه همه جانبه روابط میان دو کشور به اهمیت کشور ایران در منطقه آسیای میانه و به عنوان شریک مهم تجاری در این منطقه اشاره کرد.

وی از تمایل دولت برزیل برای توسعه روابط و آمادگی برای واردات اوره و محصولات پتروشیمی از ایران و در مقابل صادرات ذرت و نهاده های دامی برزیل خبر داد.

سفیر کشور برزیل در ایران همچنین به ملاقات‌ها و جلسات برگزار شده با مسئولان ایرانی در خصوص افزایش همکاری‌‎ها در حوزه‌های دارو و نانوتکنولوژی اشاره کرد.

در این جلسه نمایندگان شرکت‌های حاضر نیز ضمن اشاره به سابقه همکاری‌های بین دو کشور، از در دست تدوین بودن قوانین جدید مالی و سرمایه‌گذاری در برزیل خبر داده و آمادگی خود را برای همکاری در زمینه توسعه تبادلات تجاری اعلام کردند.

همچنین در این نشست ضرورت تعامل سازمان توسعه تجارت ایران با آژانس تجارت و سرمایه‌گذاری برزیل موسوم به اپکس مورد تاکید قرار گرفت.

نظرات بینندگان