arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۷۹۶۳
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۹ - ۲۸ دی ۱۴۰۰

علم الهدی: همراهی با دشمن به بهانه درست کردن اقتصاد کشور منجر به از دست دادن انقلاب خواهد شد

امام جمعه مشهد تأکید کرد: روزی انقلاب پیروز می‌شود که انقلاب را جهانی کنیم ، باید زمزمه انقلاب به گوش دنیا برسد تا زمینه ظهور برای امام زمان (عج) و برپایی انقلاب جهانی فراهم شود و اگر نه همراهی با دشمن به بهانه درست کردن اقتصاد کشور منجر به از دست دادن انقلاب خواهد شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

امام جمعه مشهد گفت: حماسه ۳۰ دی ۵۷ در قوچان پس از قیام ۱۰ دی مشهد اتفاق افتاد که فقط شهادت ۲ شهید بزرگوار نبود بلکه تنظیم‌کننده انقلاب بود و منجر به انتقال مقاومت از مشهد به منطقه‌ای بزرگ با مردمی غیرتمند شد.

به گزارش  پایگاه خبری علم الهدی، حجت الاسلام سید احمد علم الهدی امروز در دیدار با اعضای ستاد بزرگداشت 30 دی در قوچان با اشاره به این که پس از 10 دی تنها 2 شهر قوچان و تربت‌ حیدریه حرکت‌های بزرگی را داشتند افزود: در قیام 30 دی قوچان برخوردهای رژیم، هدفمندانه و برای تضعیف نیروهای انقلابی بود که شهادت شهیدان کریمی و غلامیان موجب شد رژیم به هدف خود نرسد.

وی افزود: قوچان شهری است که سوابق تاریخی آن حاکی از موقعیت‌های خاص پرورشی و تربیتی است و پایگاه عظیمی برای ایجاد تحول در عناصر فداکار و خدمتگذار و دلاور در تاریخ بوده است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی گفت: موقعیت جغرافیای قوچان از چندین قرن گذشته با وجود عشایر و قبایل مختلف در مناطق کوهستانی انسان‌هایی قوی ساخته است که در عرصه‌های تربیتی از دلاوری‌ها و غیرت بالایی برخوردار بوده و چهره‌هایی مبارز و انقلابی را در تاریخ ثبت کرده‌اند و گاه حرکت‌هایی در تاریخ استان و ایران آغازشده بود که پایگاه آن قوچان و انسان‌های اثرگذار آن منطقه بوده است.

علم‌الهدی با اشاره به این که این شهر تاریخی در عرصه سیر و سلوک عرفانی نیز با وجود علمای بزرگی همچون آقا نجفی قوچانی و شیخ ذبیح‌الله قوچانی خوش درخشیده است افزود: قلم رسای آقا نجفی قوچانی با توجه به تحولات ادبیات امروز همچنان زبانزد بزرگان بوده و کتاب سیاحت غرب با توجه به ادبیات آن زمان در مقام به تصویر کشاندن حوزه مذهبی حرکتی بی‌نظیر محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: شخصیت مذهبی شیخ ذبیح‌الله قوچانی که قوچان را به قطب روحانیت تبدیل کرده بود نیز در برابر مبارزات علیه ساواک و رژیم ستم‌شاهی بسیار حساب‌ شده و زبانزد بوده است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با بیان این که از گذشته فرهنگ قوچان فرهنگ حاکم بر شهرهای اطراف، منطقه و حتی مرز بوده است تصریح کرد: ایمان و فرهنگ مردم قوچان در آن زمان آن‌قدر قوی بود که در برابر تبلیغات کمونیسم و مارکسیسم در مرزهای جماهیر شوروی محفوظ ماند و حتی در جریانات منافقین نیز آن‌طور که مناطق دیگر در این جریان التقاطی درگیر شده بودند در قوچان توسعه نداشت و این موضوعات دلالت بر پایگاه تربیتی دینی قوی در این شهر دارد که این‌چنین مشکلات مردم را حفظ کرده است.

علم‌الهدی با اشاره به حماسه 30 دی قوچان بعد از قیام 10 دی مشهد و کشتار بی‌رحمانه جلادان ستم‌شاهی افزود: رژیم ستم‌شاهی حتی مردم را زیر تانک‌ها به شهادت رساندند تا مشهد درس عبرتی برای کشور و کاهش حرکت‌های انقلابی شود.

وی ادامه داد: علی‌رغم قتل‌عام مردم در مشهد عناصر رژیم مجبور به عقب‌نشینی شدند که بر همین اساس نیروهای انقلابی حرکت‌های خود را قوی و توسعه بیشتری داند.

امام‌ جمعه مشهد با تاکید بر این که آنچه از قیام 30 دی مردم قوچان اهمیت دارد زنده نگه‌داشتن جریان‌ها و دلاوری‌های مردم برای نسل جدید انقلاب خواهد بود گفت: باید اتفاقات برای نسل جوان ملموس باشد که مردمی با سینه خشک و دست‌خالی در مقابل رژیم تا دندان‌ مسلح که تمامی قدرت‌های جهانی پشتیبانی می‌کردند مقاومت و مبارزه کردند.

علم‌الهدی افزود: مبارزات مردم در انقلاب علیه شاه برای آب، برق، آسفالت و معیشت نبود بلکه انگیزه آنها احیای دین و حمایت از دین بود که این انگیزه می‌توانست دستگاه شاهنشاهی را براندازد و بر همین اساس مقابل مردم ایستادند و مردم هم با هدف حفظ دین، جان خود را نثار کردند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با اشاره به این که پس از بهمن 57 و با پیروزی، انقلاب تمام نشد و تنها مرحله‌ای برای انقلاب ایجاد شد تا با اهرمی به نام جمهوری اسلامی راه خود را ادامه دهد افزود : مبارزات از همان ابتدای انقلاب شروع شد و همچنان ادامه دارد و فقط صحنه‌ها عوض‌شده است.

علم‌الهدی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر این که در اول انقلاب با افسر شهربانی یا ساواک مبارزه می‌کردیم امروز با رییس‌جمهور آمریکا مبارزه می‌کنیم گفت: امروز جنگ وسیع‌تر شده ، مبارزات تمام نشده و اگر بخواهیم نظام را اداره کنیم باید جوری ادامه دهیم که انقلاب ادامه پیدا کند.

وی تأکید کرد: روزی انقلاب پیروز می‌شود که انقلاب را جهانی کنیم ، باید زمزمه انقلاب به گوش دنیا برسد تا زمینه ظهور برای امام زمان (عج) و برپایی انقلاب جهانی فراهم شود و اگر نه همراهی با دشمن به بهانه درست کردن اقتصاد کشور منجر به از دست دادن انقلاب خواهد شد.

نظرات بینندگان