arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۸۰۰۷
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۲۳ - ۲۸ دی ۱۴۰۰

انفجار در خط لوله نفتی در جنوب ترکیه

منابع خبری از وقوع انفجار در مسیر خط لوله نفتی جنوب ترکیه خبر دادند. شبکه خبری روسیا الیوم گزارش داد که خط لوله انتقال نفت بین «قهرمان مرعش» و «غازی عینتاب» در جنوب ترکیه منفجر شد. خبرنگار روسیا الیوم گفت که هنوز علت انفجار مشخص نیست، ولی رسانه‌های ترکیه گفتند که این انفجار باعث قطع ارتباط خط لوله قهرمان مرعش و غازی عینتاب شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: منابع خبری از وقوع انفجار در مسیر خط لوله نفتی جنوب ترکیه خبر دادند.

شبکه خبری روسیا الیوم گزارش داد که خط لوله انتقال نفت بین «قهرمان مرعش» و «غازی عینتاب» در جنوب ترکیه منفجر شد.

خبرنگار روسیا الیوم گفت که هنوز علت انفجار مشخص نیست، ولی رسانه‌های ترکیه گفتند که این انفجار باعث قطع ارتباط خط لوله قهرمان مرعش و غازی عینتاب شده است.

به گفته این رسانه‌ها، در پی این انفجار، بزرگراه قهرمان مرعش-غازی عینتاب به روی مسافران بسته شده است.

این در حالی است که شعله‌های آتش زبانه می‌کشد و دامنه آتش، به این بزرگراه رسیده است.

در همین ارتباط، رسانه‌های ترکیه‌ای نهم آبان ماه گذشته از وقوع آتش‌سوزی در نیروگاه اتمی «آق‌قویو» واقع در استان مرسین در پی انفجار ترانسفورماتور برق در این تأسیسات خبر دادند.

این منابع با بیان اینکه انفجار ترانسفورماتور برق در نیروگاه اتمی در حال ساخت ترکیه لحظات ترسناکی را برای کارکنان و ساکنان مناطق اطراف آن ایجاد کرد، به نقل از شرکت پیمانکار خبر دادند که آسیبی به کسی نرسیده است.

شرکت پیمانکار نیروگاه اتمی آق‌قویو طی بیانیه‌ای تأکید کرد: «در ۳۱ اکتبر ۲۰۲۱، با یک هشدار فوری مطلع شدیم که آتش‌سوزی در منطقه پست کمکی سایت نیروگاه اتمی در نتیجه اصابت صاعقه به خط انتقال برق رخ داده است. آتش در ابتدا مهار و سپس توسط آتش‌نشانان که بلافاصله در محل حاضر شدند به طور کامل خاموش شد».

این شرکت ترکیه‌ای توضیح داد: «در نتیجه این حادثه به کسی آسیبی نرسید. همه واحدها به سرعت وظایف مربوط به روش واکنش اضطراری سایت نیروگاه اتمی را انجام دادند. صاعقه به زیرساخت خطوط برق در منطقه پست آسیب رساند اما برق به تأسیسات بازگردانده شد و تمامی کارهای ساختمانی در محل طبق روال عادی ادامه دارد».

پیش از این نیز در تاریخ نوزدهم ژانویه سال جاری فرماندار منطقه «بویوق‌جلی» گفته بود امواج ایجاد شده بر اثر انفجارهای کنترل‌شده در این نیروگاه به واحدهای مسکونی اطراف این تأسیسات آسیب رسانده است.

نظرات بینندگان