arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۸۰۱۹
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۰۸ - ۲۹ دی ۱۴۰۰

صبحانه خبری، ۲۹ دی ۱۴۰۰ / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / حمایت یک نماینده از هدیه ۶ میلیاردی وزیر / درخواست استفاده از تجربه چین در اینترنت ملی / حضور دانش‌آموزان در مدارس الزامی شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

موافقت رهبری با شهید خواندن آتش‌نشانان حادثه پلاسکو
تشکری هاشمی رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: مطلع شدم مقام معظم رهبری با اطلاق عنوان شهید خدمت به شهدای آتش نشان حادثه پلاسکو موافقت نموده اند و انشالله طی چند روز آینده فرمان رهبر معظم انقلاب از طریق بنیاد شهید و امور ایثارگران به خانواده شهدای آتش نشان حادثه پلاسکو ابلاغ خواهد شد.


درخواست استفاده از تجربه چین در اینترنت ملی
علی یزدی‌خواه نماینده مجلس خاطر نشان کرد: چینی‌ها در راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات به ابتکار منحصر به فرد و خاصی دست یافته‌اند که ما نیز می‌توانیم از تجربه آنها در این بخش استفاده کنیم.


رئیسی امروز در روسیه
آب دهیم رئیسی، رئیس جمهور به دعوت رسمی همتای روس خود و در راستای گسترش تعاملات اقتصادی، سیاسی و فرهنگی، امروز چهارشنبه عازم روسیه می شود.


محاکمه متهم رژه اهواز
در نخستین جلسه محاکمه حبیب اسیود، متهم اقدام تروریستی رژه اهواز، نماینده دادستان گفت که عملیات‌ های گروهک حرکة‌النضال با حمایت عربستان انجام شده است. او همچنین گفت که این گروهک سال 84 با جعل نامه رئیس دفتر رئیس جمهور، احساسات مردم خوزستان را برانگیخت.


آب پاکی AFC روی دست استقلال و پرسپولیس
ای‌اف‌سی در تاریخ ۱۷ دی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد استقلال و پرسپولیس به دلیل عدم دریافت صدور مجوز حرفه‌ای در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۲ غایب خواهند بود. بعد از صدور این رأی به مدت ۱۰ روز فرصت فرجام‌خواهی داده شد که این مهلت هم به پایان رسید.


آخرین آمار کرونا در ایران
وزارت بهداشت اعلام کرد: ۱۸ نفر دیگر بر اثر ابتلا به کرونا فوت کردند و ۳۶۵۳ بیمار جدید هم شناسایی شدند. به این ترتیب مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۲۲۷ هزار و ۸۴۹ نفر و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۲ هزار و ۱۱۳ نفر رسید.

 


ایران خودرو: مشکل «کیسه هوا» به ما ربطی ندارد
مدیر طراحی مرکز توسعه محصولات ایران خودرو گفت: باز شدن کیسه هوا در هنگام تصادف خودرو، بستگی به شدت ضربه، میزان سرعت و زاویه‌ای دارد که ضربه وارد می‌شود. مهدی رحیمی با اشاره به حادثه بهبهان گفت: اگر مشخص شود که اشکال از کیسه هوا بوده ما طبق قرارداد‌های بین المللی باید به سراغ تولید کننده آن کیسه هوا برویم و مقصر سازنده کیسه هوا است.


ممنوعیت واردات موبایل‌های ۶۰۰ دلاری و بیشتر
گمرک اعلام کرد: سال آینده واردات خودرو، واردات موبایل با ارزش بیش از ۶۰۰ دلار ممنوع می شود.


حمایت یک نماینده از هدیه ۶ میلیاردی وزیر
حسینی‌کیا، نماینده مجلس در واکنش به هدیه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به برنامه «میدون» اظهار کرد: « این عددها عدد سنگینی نیست که کل معادلات را به هم بریزد. یک بخشی از آن حساسیت‌های فضای رسانه است. هر ماه نزدیک به 10 تا 15 میلیارد تومان، دولت به صندوق‌های بازنشستگی کمک می‌کند که حقوقشان را پرداخت کنند، حال این 6 میلیارد به کجای این یک سال بر می‌خورد.»


فحش ایرانی ها به روسیه، برای روسیه تزاری است
کاظم جلالی، سفیر ایران در مسکو با بیان اینکه ایرانی ها هر چه فحش می دهند به دوران تزاری روسیه است می گوید: معتقدم که ماشین عملیات روانی وتبلیغاتی انگلیسی‌ها و امریکایی‌ها می خواهند با نشر روزافزون سیمای روس شرور، نفرت از روسیه و تبلیغ اینکه روس‌ها بد و خطرناک هستند و غیرقابل اعتماد و غیر قابل پیش‌بینی هستند و هیچ فرقی بین روسیه تزاری، شوروی کمونیستی و روسیه نوین پسا فروپاشی وجود ندارد، نگاه و حس افکار عمومی در ایران را علیه تحکیم روابط ایران با روسیه نوین تحریک و حساس نمایند تا بتوانند از هم‌افزایی قدرت نوظهور ایران با قدرت بین‌المللی در حال احیای روسیه نوین جلوگیری نمایند.


آلمان: زمان زیادی برای نجات برجام باقی نمانده
«آنالنا بربوک» وزیر خارجه آلمان گفت: زمان زیادی برای نجات برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) باقی نمانده است، بنابراین پیشرفت در مذاکرات با ایران لازم است.‌‌

حضور دانش‌آموزان در مدارس الزامی شد
احمد وحیدی وزیر کشور با اعلام اینکه دانش آموزان باید سر کلاس بیایند و یک امر الزامی است، گفت: ما هیچ آمار و گزارشی از ابتلا به علت حضور در کلاس درس نداریم؛ حتی یک مورد.

احتمال برگزاری راهپیمایی ۲۲ بهمن
ابوترابی، امام جمعه موقت تهران گفت: در صورت موافقت ستاد ملی مقابله با کرونا و با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی شاهد برگزاری راهپیمایی ۲۲ بهمن خواهیم بود.


کارت اعتباری پس از حذف ارز ترجیحی
میرتاج‌الدینی عضو کمیسیون تلفیق گفت: با حذف ارز ترجیحی یارانه‌ها آشکار خواهد شد و کارت اعتباری به مردم داده می‌شود و هر ماه مبلغی در این کارت‌ها شارژ می‌شود که صرفاً برای خرید کالاست. او گفت: حدود 20 الی 25 قلم کالا برای استفاده از این کارت‌ها تعریف می‌شود.

نظرات بینندگان