arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۸۰۲۶
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۰۹ - ۲۹ دی ۱۴۰۰

تکذیب ممنوعیت واردات گوشی بالای ۶۰۰ دلار

لطیفی در خصوص واردات تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار به نقل از رییس کل گمرک در رسانه‌ها توضیح داد: ضمن تکذیب اخبار منتشره در ممنوعیت یا محدودیت و یا هرگونه تغییر در نحوه واردات تلفن همراه، در جلسه امروز، آقای مقدسی تاکید کرده است که واردات خودرو و موبایل‌های با ارزش بیش از ۶۰۰ دلار، به سیاست‌های تجاری و بازرگانی کشور وابسته است و گمرک تابع سیاست‌های سایر سازمان‌های سیاستگذار و مصوبات مجلس شورای اسلامی در خصوص واردات این کالا‌ها در بودجه سال آینده است تا هر آنچه را مصوب شده و به گمرک برای اجرا ابلاغ کنند انجام دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

صدا و سیما: سخنگوی گمرک ممنوعیت واردات گوشی بالای ۶۰۰ دلار را تکذیب کرد.

سخنگوی گمرک گفت: رییس کل گمرک در تشریح منابع درآمدی گمرک و در پاسخ به پرسشی در خصوص واردات تلفن های بالای 600دلار، با اشاره به عدم ورود جزئی به این مساله در لایحه بودجه سال 1401، هرگونه تصمیم در این خصوص و یا ماخذ کالاهای دیگر را در درآمد سالیانه گمرک موثر دانست.

سید روح اله لطیفی اظهار داشت :گمرک تابع سیاست های مراجع قانونی، مصوبات مجلس شورای اسلامی و سازمان های سیاستگذار در حوزه تجارت خارجی است.

وی افزود: در نشست امروز با اعضای اتاق بازرگانی ایران، رییس کل گمرک ایران هرگونه تصمیمی در خصوص واردات کالاها و تعیین ماخذ حقوق و عوارض آنها به ویژه خودرو و موبایل را در بودجه سال آینده، بر درآمدهای گمرک موثر دانست که با مصوبه قانون بودجه سال آتی و طی شدن تشریفات تصویب با ابلاغ دولت به گمرک قابل اجرا خواهد بود و تا این لحظه در این خصوص تصمیمی اخذ نشده و روند بررسی لایحه بودجه در مجلس در حال انجام است و هنوز به قانون تبدیل نشده است .

لطیفی در خصوص واردات تلفن همراه بالای 600دلار به نقل از رییس کل گمرک در رسانه ها توضیح داد: ضمن تکذیب اخبار منتشره در ممنوعیت یا محدودیت و یا هرگونه تغییر در نحوه واردات تلفن همراه، در جلسه امروز، آقای مقدسی تاکید کرده است که واردات خودرو و موبایل‌های با ارزش بیش از ۶۰۰ دلار، به سیاست های تجاری و بازرگانی کشور وابسته است و گمرک تابع سیاست های سایر سازمان های سیاستگذار و مصوبات مجلس شورای اسلامی در خصوص واردات این کالاها در بودجه سال آینده است تا هر آنچه را مصوب شده و به گمرک برای اجرا ابلاغ کنند انجام دهد.

لطیفی افزود: رئیس کل گمرک ایران در این نشست در پاسخ به پرسشی در خصوص تغییر ماخذ تعرفه ها بر درآمد گمرکی، هر گونه تصمیمی در سیاست های تجارت خارجی، تعرفه‌ها و حقوق ورودی را بر درآمد گمرکی سال آینده موثر دانست.

سخنگوی گمرک گفت : در حال حاضر برای گوشی های تلفن همراه با ارزش بالای ۶۰۰ دلار حقوق ورودی با ماخذ ۱۲ درصد اعمال می شود و همچنان روند واردات ادامه دارد و منعی برای ورود آن وجود ندارد، ضمنا در متن لایحه بودجه که در مجلس شورای اسلامی در دست رسیدگی و در زمینه محدودیت، ممنوعیت یا تغییر ماخذ و تعرفه ها تصمیمی گرفته نشده است.

نظرات بینندگان