arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۸۰۴۳
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۰ - ۲۹ دی ۱۴۰۰

امارات خواستار برگزاری نشست شورای امنیت شد

امارات متحده عربی روز سه‌شنبه به وقت محلی در نامه ای به رئیس دوره ای شورای امنیت سازمان ملل خواستار برگزاری نشست شورای امنیت و محکوم کردن پاسخ قاطعانه یمن شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: امارات متحده عربی روز سه‌شنبه به وقت محلی در نامه ای به رئیس دوره ای شورای امنیت سازمان ملل خواستار برگزاری نشست شورای امنیت و محکوم کردن حمله یمن شد.

امارات در نامه خود به کشور نروژ که اکنون ریاست دوره ای شورای امنیت را برعهده دارد، پاسخ یمن به مداخله و تجاوزگری خود را نقض آشکار قوانین بین المللی خواند و از این شورا خواست که قاطعانه و صریح، این حمله انصار الله یمن را محکوم کند.

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا نیز در بیانیه ای پاسخ یمن به مداخله ها و تجاوزگری امارات را حمله تروریستی خواند و محکوم کرد.

وزیر دفاع آمریکا گفت ما به امنیت و توانایی امارات برای دفاع از خود متعهد هستیم و با شرکای اماراتی در دفاع از سرزمین آنها در برابر همه تهدیدات متحد هستیم.

به نوشته رسانه های یمن، امارات به تازگی حملات خود به یمن را تشدید کرده است و نیروهای تحت امر خود را که گردان‌های «العمالقه» (غول) می‌نامند و از گروه‌های سلفی، تکفیری و داعش تشکیل شده برای حمله به استان شبوه اعزام کرده است.

به نوشته این رسانه ها، امارات همچنین با انتقال سلاح و تجهیزات نظامی از طریق آب‌های سرزمینی یمن برای شبه نظامیان وابسته به خود تجاوزات خود را تشدید کرده است.

پیش از ظهر دوشنبه در پی حملات موشکی و پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به خاک امارات متحده عربی، انفجاری در نزدیک مخازن شرکت نفت «ادنوک» و یک انفجار دیگر در فرودگاه بین المللی ابوظبی رخ داد که بر اثر آن، سه نفر کشته و ۶ نفر دیگر زخمی شدند.

به گزارش المسیره، یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن دوشنبه شب اعلام کرد: در پاسخ به افزایش حملات ائتلاف متجاوز آمریکایی، سعودی و اماراتی به یاری خداوند تعالی عملیات نظامی ویژه و موفقی (عملیات طوفان یمن) را انجام دادیم.

وی افزود: نیروهای مسلح یمن امروز به هشدارهای خود به کشورهای متجاوز در خصوص انجام ضربات دردناک و سخت در صورت ادامه تجاوزات، عمل کرد و اعلام می کنیم در صورت ادامه حملات به یمن، امارات متحده کشوری ناامن خواهد بود.

نظرات بینندگان