arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۸۰۵۰
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۱ - ۲۹ دی ۱۴۰۰

۲۹ استان کشور درگیر برف‌، کولاک و سیل/ ۵۱ هزار نفر امدادرسانی و ۶۳۰۰ نفر اسکان داده شدند

مهدی ولی‌پور رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر با اشاره به عملیات امدادی در حوادث جوی بویژه برف‌وکولاک در اکثر مناطق کشور گفت: امدادگران هلال‌احمر در پنج روز گذشته به بیش از ۵۱ هزار آسیب‌دیده در این حوادث امدادرسانی کرده‌اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر با اشاره به عملیات امدادی در حوادث جوی بویژه برف‌وکولاک در اکثر مناطق کشور گفت: امدادگران هلال‌احمر در پنج روز گذشته به بیش از ۵۱ هزار آسیب‌دیده در این حوادث امدادرسانی کرده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر، مهدی ولی‌پور افزود: از روز ۲۴ دی تا ساعت ۷ صبح امروز ۲۹ دی‌ماه، ۳۱ استان کشور، متاثر از برف و کولاک و سیل و آبگرفتگی شدند که ۱۹۳ شهرستان در ۲۹ استان (تمام استان‌های کشور به جز سمنان و گلستان) به خدمات امدادی نیازمند بودند.

وی گفت: تعداد کل عملیات مرتبط با تغییرات شرایط جوی ۳۷۴ مورد بوده که از این تعداد، ۲۵۶ مورد مربوط به حوادث برف و کولاک، ۸۷ مورد سیل و آبگرفتگی و ۳۱ مورد مربوط به حوادث کوهستان بوده است.

ولی‌پور افزود: با تلاش خستگی‌ناپذیر امدادگران، در این مدت در مجموع به ۵۱ هزار و ۳۵۰ آسیب‌دیده از حوادث جوی امدادرسانی شده و ۶۳۰۳ نفر اسکان اضطراری داده شدند.

رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر گفت: در بازه زمانی یاد شده، ۹۶۹ تیم شامل ۳۵۶۶ امدادگر و نجاتگر هلال‌احمر به متاثران از حوادث جوی در ۴۴۱ منطقه شامل ۳۹ شهر، ۱۶۱ روستا، ۲۰ منطقه عشایر نشین و ۲۲۱ محور کوهستانی خدمت‌رسانی کرده و به ۱۹ نفر خدمات درمان سرپایی ارائه کردند. همچنین ۸۸ نفر به مناطق امن و ۵۹ نفر به مراکز درمانی منتقل شدند. متاسفانه هفت نفر از هموطنان نیز بر اثر سیل‌وآبگرفتگی و برف‌وکولاک (۲ نفر ریگان، یک نفر قلعه گنج، یک نفر کهنوج، ۲ نفر بندرعباس، یک نفر البرز) جان خود را از دست داده و ۶ نفر هم مفقود شده‌اند.

ولی‌پور خاطرنشان کرد: در عملیات امدادرسانی به متاثران از حوادث جوی در این مدت، از ۲۰۰ واحد مسکونی تخلیه آب انجام و ۱۷۹۰ خودرو نیز از برف رهاسازی شد.

وی افزود: در حوادث پنج روز گذشته ۸۶۰ دستگاه چادر، ۸۰۸۶ تخته پتو، ۲۴۲۹ تخته موکت، ۲۱ هزار و ۶۳۳ کیلوگرم نایلون، ۲۷۹ شعله والور، ۱۹۹۹ بسته بسته غذایی، ۴۱۹ بطری آب معدنی، ۲۱۱۵ قوطی کنسروجات، ۹۳۵ قرص نان، ۹۳ کیلوگرم خرما، ۵۲۴ کیلوگرم برنج، ۴۴۱ عدد بیسکوییت و ۲۶۱ کیلوگرم قندوشکر میان حادثه‌دیدگان توزیع شده است.

به گفته رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر، امدادرسانی در ۸۱ شهرستان در استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، خراسان جنوبی، قزوین، فارس، کردستان، کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان ادامه دارد.

نظرات بینندگان