arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۸۰۵۵
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۱ - ۲۹ دی ۱۴۰۰

آمریکا یک شهروند ایرانی-آمریکایی را در شیکاگو بازداشت کرد / اتهام: تلاش برای صادرات کالا و فناوری اطلاعات به بانک مرکزی ایران

آمریکا یک شهروند ایرانی-آمریکایی را به اتهام "تلاش برای صادرات غیرقانونی به ایران" در شیکاگو بازداشت کرد. وزارت دادگستری آمریکا ادعا کرده است: کامبیز عطار کاشانی، ٤٤ ساله برخلاف «قانون اختیارات اقتصادی در شرایط اضطرار بین‌المللی» (IEEPA) قصد صادرات کالا و فناوری اطلاعات (IT) به بانک مرکزی ایران را داشته است که واشنگتن آن را یک نهاد دولتی در ایران می داند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: آمریکا یک شهروند ایرانی-آمریکایی را به اتهام "تلاش برای صادرات غیرقانونی به ایران" در شیکاگو بازداشت کرد.

وزارت دادگستری آمریکا با انتشار اطلاعیه‌ای که روی وب سایت این وزارتخانه قرار گرفته است، اعلام کرد: به تازگی یک شهروند دوتابعیتی ایرانی-آمریکایی در رابطه با صادرات غیرقانونی کالاهای آمریکایی، فناوری و خدمات به ایران بازداشت شده است.

در این اطلاعیه ادعا شده است: کامبیز عطار کاشانی، ٤٤ ساله برخلاف «قانون اختیارات اقتصادی در شرایط اضطرار بین‌المللی» (IEEPA) قصد صادرات کالا و فناوری اطلاعات (IT) به بانک مرکزی ایران را داشته است که واشنگتن آن را یک نهاد دولتی در ایران می داند.

میتو اُسلن، دستیار وزیر دادگستری آمریکا نیز مدعی شده است: این فرد، چندین شرکت آمریکایی را درباره قصدش برای ارسال این کالاهای ممنوعه‌ به ایران که قرار بوده مورد استفاده بانک مرکزی قرار بگیرد، فریب داده است. وی همچنین قصد داشته قوانین آمریکا در ارتباط با صادرات به ایران را دور بزند و از سیستم بانکی آمریکا برای این کار استفاده کند.

همچنین در اطلاعیه وزارت دادگستری آمریکا آمده است، در صورت اثبات اتهامات این فرد دوتابعیتی، وی ممکن است به حبس تا ٢٠ سال و پرداخت جریمه نقدی تا یک میلیون دلار محکوم شود.

نظرات بینندگان