arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۸۱۱۳
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۴ - ۲۹ دی ۱۴۰۰

کرونا در آلمان: شمار مبتلایان از ۱۰۰ هزار نفر در روز گذشت

موسسه کخ آلمان گزارش داد شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور در روز چهارشنبه (امروز) به ۱۱۲ هزار و ۳۲۳ نفر رسیده است که رکورد جدیدی را در آمار روزانه ابتلاها به کرونا در این کشور به ثبت رسانده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: موسسه کخ آلمان گزارش داد  شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور در روز چهارشنبه (امروز) به ۱۱۲ هزار و ۳۲۳ نفر رسیده است که رکورد جدیدی را در آمار روزانه ابتلاها به کرونا در این کشور به ثبت رسانده است.

 خبرگزاری رویترز با اشاره به تازه ترین رکورد ابتلاهای روزانه به ویروس کرونا، به نقل از وزیر بهداشت آلمان نوشت تا ماه مه (اردیبهشت) باید واکسن اجباری شود.

بر اساس گزارش موسسه بیماری های عفونی کخ شمار مبتلاها به کرونا در آلمان تاکنون به ۸ میلیون و ۱۸۶ هزار و ۸۵۰ مورد رسیده است و تلفات کرونایی در این کشور با افزایش ۲۳۹ نفر تا روز چهارشنبه به ۱۱۶ هزار و ۸۱ نفر رسیده است.

کارل لوترباخ وزیر بهداشت آلمان گفته است انتظار دارد موج جدید کرونا در این کشور در چند هفته آینده افزایش یابد به ویژه که میزان ابتلا به سویه جدید کرونا موسوم به اومیکرون در این کشور، موارد ابتلاها را در یک هفته گذشته به میزان ۴۵۴.۴ در هر ۱۰۰ هزار نفر از جمعیت این کشور افزایش داده است.

وی سه شنبه شب گفت: فکر می کنم تا اواسط ماه فوریه موج جدید کرونا به اوج خود برسد و بعد از آن دوباره ممکن است کاهش یابد اما ما هنوز به نقطه اوج نرسیده ایم.

این مقام آلمانی همچنین گفت بر این باور است که تعداد کنونی موارد ابتلای گزارش نشده دو برابر بیشتر از آمار منتشر شده خواهد بود و واکسیناسیون اجباری باید به سرعت ودر ماه های اوریل و می اجرا شود تا از موج جدید ابتلا به بیماری با سویه جدید در پاییز جلوگیری شود.

اعمال محدودیت های کرونایی توسط برخی از دولت های اروپا اعتراضاتی را به دنبال داشته است 

هلند یکی از سخت ترین محدودیت ها را طی یک ماه آخر سال میلادی گذشته (دسامبر-آذر) اعمال کرد. مارک روته، نخست وزیر این کشور جمعه گذشته از بازگشایی مغازه ها، آرایشگاه ها و باشگاه های ورزشی و کاستن از محدودیت ها با وجود افزایش موارد ابتلا خبر داد.

 رستوران ها و اماکن فرهنگی همچنان و تا ۲۵ ژانویه (۸ بهمن) به دلیل مطمئن نبودن از آینده شیوع کرونا بسته خواهند بود.

خیابان های بوداپست نیز محل رویارویی مخالفان واکسیناسیون بود که توسط حزب راست افراطی نهضت وطن ما تدارک دیده شده بود. دولت مجارستان تزریق واکسن را برای آموزگاران و نیروهای درمانی اجباری کرده است.  

 

نظرات بینندگان