arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۸۱۱۶
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۵ - ۲۹ دی ۱۴۰۰

پیشنهاد اردوغان برای میانجی‌گری میان روسیه و اوکراین

سخنگوی رئیس جمهور ترکیه گفت این کشور آماده ایفای هر نقشی در راستای کاهش تنش میان روسیه و اوکراین است و رئیس جمهور ترکیه گفته حاضر است روسای جمهور دو کشور را به آنکارا دعوت کند
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: «ابراهیم کالین» سخنگوی رئیس جمهور ترکیه روز چهارشنبه گفت، به روسای جمهور روسیه و اوکراین پیشنهاد شده در ترکیه با یکدیگر دیدار کرده و اختلافات خود را به بحث بگذارند.

به نوشته خبرگزاری «تاس»، کالین گفت: «ترکیه آمادگی دارد هر نقشی را در راستای کاهش تنش بین روسیه و اوکراین ایفا کند. رئیس جمهور [ترکیه رجب طیب] اردوغان در حال مذاکره با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین است».

سخنگوی رئیس جمهور ترکیه افزود: «در واقع او حتی آن‌ها را دعوت کرد اگر مایل به دیدار و حل اختلافات هستند، به ترکیه بیایند».

این مقام دولت ترکیه در ادامه گفت: «اردوغان طی هفته‌های آتی به اوکراین سفر خواهد کرد تا با زلنسکی دیدار کند».

پیشنهاد دولت ترکیه در حالی مطرح شده که «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه نیز پیش‌تر گفته بود، ترکیه در امور مربوط به درگیری‌های اوکراین جایگاه مهمی دارد.

لاوروف همچنین از ناتو و کشورهای غربی درخواست کرد «رویکرد مخرب» حمایت نظامی از اوکراین و رساندن تسلیحات به این کشور را خاتمه دهند.

با این حال درخصوص برگزاری مذاکرات میان روسیه و اوکراین، «دمیتری پسکوف» سخنگوی دولت روسیه در واکنشی متذکر شده که روسیه طرف این درگیری‌ها نیست.

«ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه نیز در نشستی خبری پیشنهاد ترکیه برای میانجی‌گری میان مسکو و کی‌یف را رد کرد.

 

نظرات بینندگان