arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۸۲۳۲
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۱ - ۳۰ دی ۱۴۰۰

وزیر نفت: با روسیه اسناد خیلی مهمی در زمینه میادین گاز و نفت امضا کردیم / توافقات مهم، بیشتر از آن چیزی که انتظار داشتیم به دست آمد

جواد اوجی وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: که در دیدار و نشست های متعددی که با مقامات و شرکت های توانمند نفت و انرژی روسیه داشته است توافقات و اسناد مهمی امضا شده که نتیجه آنها را مردم کشورمان بزودی خواهند دید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: جواد اوجی وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: که در دیدار و نشست های متعددی که با مقامات و شرکت های توانمند نفت و انرژی روسیه داشته است توافقات و اسناد مهمی امضا شده که نتیجه آنها را مردم کشورمان بزودی خواهند دید.

اوجی سفرش به روسیه را یکی از پربارترین سفرهای خود اعلام کرد و افزود: تاکنون دیدارهای خوبی با وزیر انرژی و معاون نخست وزیر روسیه انجام شد و بیشتر از آن چیزی که انتظار داشتیم توافقات مهم به دست آمد.

اوجی با بیان اینکه توافق های خوبی در حوزه همکاری‌های نفت و انرژی بدست آمده است، تصریح کرد: با خیلی از شرکت های توانمند روسی در خصوص مشارکت در حوزه توسعه میادین گاز و نفت، احداث پترو پالایشگاه ها، انتقال تکنولوژی و تجهیزات فناورانه که نیاز این صنعت هست، توافقات خیلی خوبی شد و اسناد خیلی مهمی را امضا کردیم و به جرات می گویم که بزودی اثراتش را در حوزه انرژی خواهیم دید و قطعا با توجه به عزم و اراده جدی که در دولت مردان روسیه و همچنین در حوزه وزارت نفت ما وجود دارد تمام اهداف تحقق پیدا می کند.

وی تصریح کرد: از یکماه پیش برنامه جامع مشترکی را در بخش های مختلف حوزه وزارت نفت تنظیم و به طرف روس پیشنهاد دادیم و شرکت های توانمند روسی هم بسیار علاقه مندی نشان دادند.

اوجی با بیان اینکه هم کشور ما و هم روسیه در تحریم قرار داریم، افزود: هر دو کشور در ذخایر نفتی و گازی ظرفیت خیلی خوبی داریم و با این اتفاقات خوب و توافقات و اسناد مهمی که در این سفر در حوزه انرژی به امضا رسید، مردم عزیز و حوزه صنعت نفت اثرات آن را خواهند دید.

وزیر نفت که به تازگی رئیس مشترک کمیسیون اقتصادی مشترک ایران و روسیه شده است، گفت: این موضوع به طرف روسی تفهیم شد که عزم و اراده جمهوری اسلامی ایران، دولت سیزدهم و حوزه نفت بر این است که ما این روابط را مستحکم و مستمر خواهیم داشت.

وی با توجه به عضویت روس ها در اوپک پلاس اظهار داشت: نظرات ایران و روسیه در اجلاس اوپک پلاس یکسان و تصمیماتی که گرفته شده مشابه هم است.

نظرات بینندگان