arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۸۲۵۷
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۳ - ۳۰ دی ۱۴۰۰

۴ کشور اروپایی خواستار توقف شهرک‌سازی در قدس شرقی شدند

وزیران امور خارجه کشورهای فرانسه، آلمان، ایتالیا و اسپانیا تصمیم مقامات اسرائیل برای ساخت و ساز در مناطق اشغال شده فلسطینی را تخطی از قوانین بین المللی ارزیابی کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: وزیران امور خارجه کشورهای فرانسه، آلمان، ایتالیا و اسپانیا تصمیم مقامات رژیم صهیونیستی برای ساخت و ساز در مناطق اشغال شده فلسطینی را تخطی از قوانین بین المللی ارزیابی کردند.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» اوایل ماه جاری مقامات اسرائیلی از برنامه ساخت و ساز حدود ۳ هزار و ۵۰۰ خانه در منطقه اشغالی شرق اورشلیم خبر دادند که تقریبا نیمی از این ساخت و سازها قرار است در مناطق مورد مناقشه «جیوات هاماتوس» و «هار حما» انجام شود.

برهمین اساس در بیانیه ای که از سوی کشورهای اروپایی صادر شده، با اشاره به تلاش های صلح آمیز بین المللی برای ایجاد کشور فلسطینی، آمده است ، ساخت و ساز صدها ساختمان جدید به مشکلی اضافی برای راه حل تشکیل دو کشور تبدیل می شود.

در ادامه این بیانیه گفته شده، ساخت و ساز در این منطقه کرانه باختری را از شرق اورشلیم جدا میک ند و راه های ارتباطی بسته خواهد شد. به علاوه ساخت و ساز این شهرک ها تخطی از قوانین بین المللی می باشد.

وزارت امور خارجه اسرائیل تاکنون پیرامون این موضوع اظهارنظری نکرده است.

اسرائیل در جنگ شش روزه ۱۹۶۷ منطقه شرق اورشلیم شامل «شهر قدیم» را اشغال و بعدها آنرا به خاک خود ضمیمه کرد. این اقدام اسرائیل از سوی جامعه جهانی به رسمیت شناخته نشده است.

از سوی دیگر دولت فلسطین، شرق اورشلیم را به عنوان پایتخت خود درنظر گرفته است که در بخش اشغالی کرانه باختری مجاور نوار غزه واقع شده است.

بیشتر قدرت های جهان شهرک سازی های اسرائیل در این مناطق را غیرقانونی و نقض قوانین بین المللی می دانند.

نظرات بینندگان