arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۸۲۵۹
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۵ - ۳۰ دی ۱۴۰۰

زاکربرگ سلطنت دنیای مجازی را در دست می گیرد؟!/ ابعادی جدید از پروژه بلندپروازانه متا

یک حق ثبت اختراع جدید، نشان می‌دهد که شرکت متا (فیس بوک سابق)، قصد دارد، حالات چهره، حرکات چشم، و حالت بدن افراد را نظارت کند و همچنین «فروشگاه‌هایی مجازی» ایجاد کند که کالا‌های دیجیتالی را در تلاش برای کسب درآمد از متاورس بفروشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک حق ثبت اختراع جدید، نشان می‌دهد که شرکت متا (فیس بوک سابق)، قصد دارد، حالات چهره، حرکات چشم، و حالت بدن افراد را نظارت کند و همچنین «فروشگاه‌هایی مجازی» ایجاد کند که کالا‌های دیجیتالی را در تلاش برای کسب درآمد از متاورس بفروشد.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب به نقل از بیزینس اینسایدر، شرکتی که با نام فیسبوک شروع به کار کرد و اخیراً نام خود را به متا تغییر داد، اخیراً صد‌ها پتنت را در اداره ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده ثبت کرده است.  این پرونده‌ها نقشه‌های این شرکت را برای مرزبندی جدید اینترنت روشن می‌کند.

متا حالات چهره افراد را در متاورس ردیابی می‌کند

این پتنت‌ها که اولین بار توسط فایننشال تایمز گزارش شد، نشان می‌دهد که متا می‌خواهد از داده‌های بیومتریک برای ایجاد یک آواتار دیجیتال واقعی‌تر با استفاده از واقعیت مجازی یا واقعیت افزوده استفاده کند.

یک پتنت دیگر می‌تواند حالات چهره کاربر را از طریق هدست تشخیص دهد.  سپس این سیستم عبارات را محاسبه کرده و بر اساس یافته‌های خود "محتوای رسانه‌ای را تطبیق می‌دهد".

این شرکت اساساً از همان مدل تجاری پیروی می‌کند که از طریق شبکه اجتماعی خود به ده‌ها میلیارد دلار سود تبدیل شده است.

متا همچنین حق اختراعی را برای هدستی به ثبت رساند که مجهز به دوربین و حسگر‌هایی است که به کاربر اطمینان می‌دهد بسته به جایی که به دنبال آن است، گرافیک روشن تری می‌بیند.

همچنین گفته می‌شود که این شرکت در حال توسعه یک "موتور شخصی سازی آواتار" است که می‌تواند آواتار‌های سه بعدی را بر اساس عکس‌های کاربر ایجاد کند.

نیک کلگ، رئیس امور جهانی متا، به FT گفت: "برای ما، مدل کسب و کار در متاورس مبتنی بر تجارت و واضح است که تبلیغات در آن نقش دارند. " به نظر می‌رسد برخی از پتنت‌ها از یک فیلم علمی تخیلی سرچشمه گرفته باشند.  در ماه دسامبر، متا حق ثبت اختراع "کاسه چشم مکانیکی ۱۰۰" را دریافت کرد، که گفته می‌شود "چشم رباتیکی است که شبیه چشم [انسان]طراحی شده است. "

 این چشم به شیوه‌ای طراحی شده است که با یک سر ربات انیماترونیک جفت شود و تلاش می‌کند چشم را برای یک ناظر معتبر جلوه دهد. مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا، گفته است که شرکت او قصد دارد در دهه آینده سالانه ۱۰ میلیارد دلار برای توسعه فناوری متاورس سرمایه گذاری کند.

متا حالات چهره افراد را در متاورس ردیابی می‌کند

رقابت برای برتری متاورس باعث ایجاد برخوردی بین غول‌های فناوری شده است، زیرا اپل و مایکروسافت نیز اعلام کرده‌اند که قصد دارند مبالغ قابل‌توجهی برای تصاحب سهمی از بازار صرف کنند.

تلاش متا برای جمع‌آوری داده‌های بیشتر می‌تواند باعث واکنش شدید شود، به‌ویژه با توجه به این ادعا که این شرکت توصیه‌های مهندسان خود را نادیده گرفته و کاربران فیس‌بوک و اینستاگرام را با محتوای هدفمندی که مضر شناخته می‌شود بمباران کرده است. سهام متا در اولین ساعت معاملات روز چهارشنبه در وال استریت بیش از ۱.۲ درصد افزایش یافت.

نظرات بینندگان