arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۸۲۸۰
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۸ - ۳۰ دی ۱۴۰۰

آیت الله سبحانی: ارائه تسهیلات با سود ۲۰ درصد و ۲۵ درصد زیبنده جمهوری اسلامی نیست / باید کاری کرد که بساط این رباخواری برچیده شود

مرجع تقلید شیعیان در دیدار رئیس کل بانک مرکزی بیان داشت: تعداد زیادی بانک [در شهرها] وجود دارد، این تعداد بانک چه ضرورتی دارد؟ آیا تعدد این بانک ها به صلاح کشور است؟ می بایست آسیب شناسی صورت گیرد و در مورد فعالیت بانک ها برنامه ریزی شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شفقنا: مرجع تقلید شیعیان در دیدار رئیس کل بانک مرکزی بیان داشت: تعداد زیادی بانک [در شهرها] وجود دارد، این تعداد بانک چه ضرورتی دارد؟ آیا تعدد این بانک ها به صلاح کشور است؟ می بایست آسیب شناسی صورت گیرد و در مورد فعالیت بانک ها برنامه ریزی شود.

او با اشاره به استفتائات مردم درباره تسهیلات بانکی افزود: بانک نباید تاجر باشد بلکه باید امانتدار مردم باشد.

مرجع تقلید شیعیان بر برچیده شدن ربا از بانک ها تاکید کرده و گفت: اعلام ارائه تسهیلات با سود ۲۰ درصد و ۲۵ درصد زیبنده جمهوری اسلامی نیست، حتی آسمان هم از نزول باران در بخشی از کشور بخل می ورزد. باید کاری کرد که بساط این رباخواری برچیده شود. ذکر این نکته ضروری است که در فعالیت های بانکی نیز، باید کارمزد واقعی در نظام بانکی مبنای کار باشد.

او با اشاره به اختلاس رئیس یکی از بانک ها افزود: پول فراوان انسان را فریب می‌دهد، رئیس و کارمندان بانک باید واقعا امین باشند تا شاهد این موارد نباشیم.

آیت الله سبحانی عنوان کرد: همه باید کمک کنند تا بانکداری اسلامی که به نفع مردم است و از دغدغه های دکتر صالح‌آبادی نیز هست در دوره جدید محقق شود.

نظرات بینندگان