arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۸۲۹۲
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۸ - ۳۰ دی ۱۴۰۰

دانشگاه دولتی مسکو به رئیسی دکترای افتخاری داد

دکترای افتخاری دانشگاه دولتی مسکو در مراسمی به رییس جمهور ایران اعطا شد.بر اساس رسمی قدیمی، دریافت کنندگان دکترای افتخاری این دانشگاه به دو سوال رییس و اعضای هیئت رییسه پاسخ می‌دهند و رییس جمهور کشورمان نیز در مراسم دریافت دانشنامه دکترای افتخاری به سوالات مطرح شده پاسخ داد و گفت: تجربه نشان داده که می‌توان تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد و ملت ایران نیز از دل تحریم‌ها به علوم مختلف، دانش و فناوری‌های پیشرفته دست پیدا کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دانشگاه دولتی مسکو به رئیسی دکترای افتخاری داد

صداوسیما: دکترای افتخاری دانشگاه دولتی مسکو در مراسمی به رییس جمهور کشورمان اعطا شد.

 

 

 

دانشگاه دولتی مسکو به عنوان یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های روسیه و جهان به پاس تلاش سید ابراهیم رییسی برای گسترش روابط ایران و روسیه به ویژه در زمینه توسعه علم، دانش و فناوری، دکترای افتخاری خود را به رییس جمهور کشورمان اعطاء کرد.

 

 

 

پرفسور سادنویچی به نمایندگی از هیئت رییسه دانشگاه دولتی مسکو ، دانشنامه دکترا و مدال افتخار این دانشگاه را به رییس جمهور کشورمان اعطا کرد.

 

 

 

بر اساس رسمی قدیمی، دریافت کنندگان دکترای افتخاری این دانشگاه به دو سوال رییس و اعضای هیئت رییسه پاسخ می‌دهند و رییس جمهور کشورمان نیز در مراسم دریافت دانشنامه دکترای افتخاری به سوالات مطرح شده پاسخ داد و گفت: تجربه نشان داده که می‌توان تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد و ملت ایران نیز از دل تحریم‌ها به علوم مختلف، دانش و فناوری‌های پیشرفته دست پیدا کردند.

 

 

 

رئیسی افزود: سهم شرکت‌های دانش بنیان ایران در حوزه‌های مختلف افزایش یافته و به عنوان یک زیست‌بوم در تمام عرصه‌های علم و فناوری، فعال هستند.

 

 

 

رییس جمهور کشورمان گفت: ما در یک برهه تاریخی در روابط دو کشور قرار داریم و همگرایی ایران و روسیه میتواند به همگرایی کشورهای منطقه منجر شود. مبارزه با سیاست یکجانبه گرایی، بی‌ثبات کردن کشورها، تروریسم، جرائم سازمان یافته، با همکاری و همگرایی قابل دستیابی است. روابط خوبی بین ایران و روسیه وجود دارد و به سوی پیشرفت حرکت می‌کند.

 

 

 

رییسی افزود: توافق‌های خوبی بین دو کشور انجام شده است و به این مساله هم توجه داریم که اساس همه این‌ها، تعمیق همکاری‌های علمی و دانشگاهی است.

نظرات بینندگان