arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۸۳۲۱
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۲۳ - ۳۰ دی ۱۴۰۰
تورق خاطرات چهره‌ها در «انتخاب»؛

خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی، ۳۰ دی ۱۳۷۷: مهدی صفری، سفیرمان در مسکو از سخنرانى و خطبه‌هاى جمعه‌ام تمجید کرد / سوالاتی که شبکه روس پرسید

عصر آقاى [حمیدرضا] آصفى، از وزارت خارجه آمد. از دودستگى و تعارض در وزارت امورخارجه و كل كشور، ابراز نگرانى كرد و مديريت مسایل قتل‌ها را بسيار نادرست خواند. آقاى [مهدی] صفرى، سفيرمان از مسكو، تلفنى درخواست كرد كه مصاحبه با مدير شبكه تلويزيون ان تی وی را بپذيرم. از سخنرانى و خطبه‌هاى جمعه‌ام تمجيد كرد. نماينده ما در بانك جهانى، آقاى [محمد] خزاعى نيز با فاكس، از مطالب دو خطبه تقديركرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خاطرات روزنوشت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در سال ۱۳۷۷، هرشب در «انتخاب» منتشر می‌‌شود. پیشتر، خاطرات ایشان از سال ۵۸ تا ۷۶ در سرویس تاریخ «انتخاب» به صورت روزانه پوشش داده شده است.

در خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی در روز ۳۰ دی ۱۳۷۷ آمده است:

بيشتر وقت به انجام كارهاى امروز و ديروز گذشت. ساعتى صرف يادگيرى نحوه استفاده از اطلاعات اينترنت شد. مراسم ورود ملك حسين، [پادشاه اُردن] از آمريكا به اُردن، بعد از شش ماه معالجه [بیماری سرطان غدد لنفاوی] در آمريكا را از [شبکه تلویزیونی] سی ‌ان‌ ان ديدم. پس از پياده شدن از هواپيما، دو ركعت نماز خواند.

عصر آقاى [حمیدرضا] آصفى، از وزارت خارجه آمد. از دودستگى و تعارض در وزارت امورخارجه و كل كشور، ابراز نگرانى كرد و مديريت مسایل قتل‌ها را بسيار نادرست خواند و از برداشت محافل و ناظران خارجى در خصوص تقابل بين رهبرى و ریيس‌جمهور گفت. آقاى [مهدی] صفرى، سفيرمان از مسكو، تلفنى درخواست كرد كه مصاحبه با مدير شبكه تلويزيون ان تی وی را بپذيرم. از سخنرانى و خطبه‌هاى جمعه‌ام تمجيد كرد. نماينده ما در بانك جهانى، آقاى [محمد] خزاعى نيز با فاكس، از مطالب دو خطبه تقديركرد.

مصاحبه‌اى با تلويزيون ان تی وی (NTV) روسيه انجام دادم. مصاحبه‌گر، مدير شبكه است و فارسى را خوب مى‌داند و سؤالات را با زبان فارسى مطرح‌ كرد. دربارة نتايج انقلاب، آينده انقلاب، پيروزى آقاى [سیدمحمد] خاتمى، على‌رغم حمايت آيت‌الله خامنه‌اى از آقاى [علی‌اکبر] ناطق [نوری]، روابط با آمريكا، صنايع موشكى، مسأله سلمان رشدى و.. سؤال داشت.

ساعت نُه شب به خانه آمدم. مسأله صربستان و كوزوو و آلبانى‌تبارها باز هم اوج گرفته، صرب‌ها در روستاى راچاك، [واقع در 30 کیلومتری پریشتینا، مرکز کوزوو] 45 نفر [غیرنظامی] آلبانى‌تبار را قتل‌عام كرده‌اند و ناتو تهديد به حمله نظامى كرده است. در اندونزى، در عيد فطر بين مسلمانان و مسيحيان، درگيرى پيش آمده و جمعى كشته شده‌اند.

نظرات بینندگان