arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۸۳۲۹
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۰۱ بهمن ۱۴۰۰

صبحانه خبری، ۱ بهمن ۱۴۰۰ / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / واکنش همسر رئیسی به نماز خواندن او در کرملین / هشدار آیت الله جوادی آملی درمورد فقر و آینده نظام / آمریکا: در لحظه تعيين كننده اى در مذاكرات وين هستيم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

صبحانه خبری، ۱ بهمن ۱۴۰۰ / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید /

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

دیشب، سردترین شب تهران در سال ۱۴۰۰
بر اساس اعلام محمد اصغری، کارشناس هواشناسی، دیشب سی ام دی ماه سردترین شب سال ۱۴۰۰ تهران بود. هواشناسی روز گذشته ۲۹ دی‌ ماه نیز اعلام کرده بود که این روز سردترین روز پایتخت از ابتدای سال تاکنون بوده است.

واکنش همسر رئیسی به نماز خواندن او در کرملین
جمیله علم‌الهدی، همسر رئیس جمهور گفت: در سفر رئیس جمهور هم مانده بودیم چه هدیه معنوی به روسیه ببریم. گفتم آیا چهل حدیث درباره زنان داریم؟ گفتند نه. گفتم کتابی که بتواند صد زن برتر اسلام را معرفی کند داریم؟ گفتند نه. او گفت: مفهوم معنویت با رفتار رئیس جمهور در کاخ کرملین منعکس شد. نمازخواندن ایشان می گوید گفتمان دولت در حوزه معنویت چیست. امیدواریم رسانه های خودجوش همسو با جمهوری اسلامی این حرکتها را خوب تبیین کنند. علماء در تبیین این مسائل خوب فعالیت دارند.

وزیر نفت: با روسیه اسناد خیلی مهمی امضا کردیم
جواد اوجی وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: که در دیدار و نشست های متعددی که با مقامات و شرکت های توانمند نفت و انرژی روسیه داشته است توافقات و اسناد مهمی امضا شده که نتیجه آنها را مردم کشورمان بزودی خواهند دید. اوجی سفرش به روسیه را یکی از پربارترین سفرهای خود اعلام کرد و افزود: تاکنون دیدارهای خوبی با وزیر انرژی و معاون نخست وزیر روسیه انجام شد و بیشتر از آن چیزی که انتظار داشتیم توافقات مهم به دست آمد.

رئیسی: سند همکاری‌های ۲۰ ساله ایران و روسیه بزودی نهایی می‌شود
ابراهیم رییسی گفت: موافقتنامه جامع همکاری‌های بیست ساله بین ایران و روسیه، نقشه راه جهش مناسبت همه‌جانبه بین دو کشور خواهد بود. او با اشاره به اینکه مقدمات موافقتنامه جامع همکاری‌های دو کشور فراهم شده است و به زودی نهایی خواهد شد، افزود: در دیدار با رییس جمهور روسیه هم اتفاق نظر داشتیم که سطح کنونی مناسبات اقتصادی رضایتبخش نیست و باید با رفع موانع، زمینه افزایش مبادلات دوجانبه به سرعت فراهم شود.

آمار کرونایی های کشور صعودی است
بر اساس اعلام وزارت بهداشت، در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۰ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۲ هزار و ۱۵۲ نفر رسید. بر این اساس تعداد کرونایی های جدید باز هم بیشتر شده است. ۴ هزار و ۶۵۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ شناسایی شد که ۳۴۵ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران به ۶ میلیون و ۲۳۶ هزار و ۵۶۷ نفر رسید.

آمریکا: در لحظه تعيين كننده اى در مذاكرات وين هستيم
بلينكن وزیر امور خارجه آمریکا گفت: «ما در لحظه تعیین‌کننده‌ای هستیم. می‌توانیم این گفت‌وگوها را به یک جمع‌بندی موفقیت‌آمیز برسانیم و نگرانی‌های همه طرف‌ها را برطرف کنیم اما زمان رو به اتمام است». بلینکن در ادامه ادعاهای خود گفت: «اگر ظرف هفته‌های آتی توافق حاصل نشود، پیشرفت مداوم برنامه هسته‌ای ایران که پس از خروج ما (آمریکا) از سر گرفته شده است، بازگشت ما به برجام را غیرممکن خواهد کرد».

هشدار آیت الله جوادی آملی درمورد فقر و آینده نظام
آیت الله جوادی آملی با بیان اینکه اختلاس های میلیاردی از افراد عادی ساخته نیست، گفت: در اسلام، از «مال» به ستون فقرات یک ملت تعبیر شده، چرا که گاهی مشکلات اقتصادی باعث می شود حتی یک حکومت بزرگ سقوط کند. او ادامه داد: دعای پیامبر گرامی اسلام در شعب ابی طالب این است که خدایا من می توانم شعب و سختی های آن را تحمل کنم اما ملت گرسنه را نمی شود در راه الهی نگه داشت و آن را اداره کرد. او افزود: : در بیان قرآن کریم، مال عامل قیام یک ملت است اگر ملت بخواهد بایستد باید جیبش پر باشد.

 

نظرات بینندگان