arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۸۳۴۱
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۰۹ - ۰۱ بهمن ۱۴۰۰

آغاز رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۲ با حضور ایران، روسیه و چین

رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۲ با حضور یگان‌های سطحی و پروازی نیرو‌های دریایی ارتش، سپاه و نیروی دریایی کشور‌های چین و روسیه از بامداد امروز آغاز شد. امیر دریادار دوم مصطفی تاج‌الدینی سخنگوی رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۲ با اعلام این خبر، اظهار داشت:شعار این رزمایش «با هم برای صلح و امنیت» است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۲ با حضور یگان‌های سطحی و پروازی نیروهای دریایی ارتش، سپاه و نیروی دریایی کشورهای چین و روسیه از بامداد امروز آغاز شد.

رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۲ پس از برگزاری نشست‌های توجیهی، از بامداد امروز با حضور یگان‌های سطحی و پروازی نیروهای دریایی ارتش و سپاه و نیروی دریایی کشورهای چین و روسیه در منطقه شمال اقیانوس هند آغاز شد.

«با هم برای صلح و امنیت» شعار رزمایش مشترک ایران، روسیه و چین

امیر دریادار دوم مصطفی تاج‌الدینی سخنگوی رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۲ با اعلام این خبر، اظهار داشت: برابر برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته انواع تمرینات تاکتیکی از جمله نجات شناور دچار حریق، آزادسازی شناور ربوده شده و تیراندازی علیه اهداف مشخص دریایی در شب و روز از جمله تمرینات تاکتیکی و عملیاتی پیش‌بینی شده جهت اجرا توسط یگان‌های سه کشور ایران، چین و روسیه در این رزمایش است.

وی منطقه شمال اقیانوس هند را به دلیل وجود آبراه‌ها و تنگه‌های مهم باب‌المندب، مالاکا و هرمز بسیار حائز اهمیت برشمرد و گفت: از این سه تنگه بعنوان مثلث طلایی در منطقه یاد می‌شود و همچنین دریای عمان و شمال اقیانوس هند نیز از جمله مناطق حیاتی تجارت جهانی است؛ لذا تلاش جمهوری اسلامی ایران و کشورهای چین و روسیه، تلاشی جمعی برای رسیدن به امنیت دریانوردی پایدار در این منطقه و آبراه‌های حیاتی آن است تا منافع سه کشور حفظ شود.


امیر دریادار دوم تاج‌الدینی با اشاره به برگزاری این رزمایش برای سومین سال متوالی، افزود: پیام برگزاری این رزمایش، رسیدن هر سه کشور به سطح معنادار و قابل توجهی از روابط نظامی است و همچنین نشان می‌دهد که امروز جمهوری اسلامی ایران به سطحی از قدرت در عرصه دریا رسیده است که می‌تواند محوریت و فرماندهی رزمایش‌ها در کنار قدرت‌های بزرگ دریایی را عهده‌دار شود.


سخنگوی رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۲ گفت: شعار این رزمایش «با هم برای صلح و امنیت» است و مصداق بارزی است از اینکه جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان با ایجاد اتحادهای راهبردی متکی بر منافع و احترام متقابل، هیچگاه منزوی نبوده و نخواهد ماند.

نظرات بینندگان