arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۸۳۴۷
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۰ - ۰۱ بهمن ۱۴۰۰

کاهش دما تا ۱۲ درجه از امروز کشور / ورود گرد و خاک به جنوب غرب کشور از عراق

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، ضمن اشاره به ورود گرد و خاک از عراق به جنوب غرب کشور از کاهش دمای ۱۲درجه‌ای خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، ضمن اشاره به ورود گرد و خاک از عراق به جنوب غرب کشور از کاهش دمای ۱۲درجه‌ای خبر داد.

صادق ضیاییان  درباره وضعیت جوی کشور گفت: امروز جمعه (اول بهمن‌ماه) در مازندران و گلستان، بارش برف و باران، در خراسان شمالی، ارتفاعات البرز شرقی استان سمنان و شرق استان تهران، برف و وزش باد شدید و کولاک برف و نیز در خراسان رضوی و جنوبی، سبب بارش پراکنده می‌شود. شدت بارش در مازندران و گلستان خواهد بود.

وی افزود: تا اواخر وقت امروز (اول بهمن‌ماه) در نیمه شرقی کشور وزش باد، شدید خواهد بود و در برخی مناطق از شرق و جنوب شرق کشور امکان خیزش گرد و خاک وجود دارد. همچنین جمعه (اول‌ بهمن‌ماه) در استان‌های تهران، البرز، قزوین، قم، مرکزی، سمنان و اصفهان وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود و در مناطقی از قم، نیمه جنوبی سمنان و اصفهان، می‌تواند سبب خیزش گرد و خاک شود وهمچنین در جنوب غرب کشور ورود گرد و خاک از کشور عراق دور از انتظار نیست.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به کاهش دمای ۱۲ درجه‌ای در نیمه غربی و نواحی مرکزی کشور اظهار کرد: امروز جمعه (اول‌ بهمن‌ماه) در نیمه غربی و نواحی مرکزی کشور و روزهای جمعه و شنبه (۱و۲بهمن‌ماه) در نیمه شرقی کشور، کاهش محسوس دما بین ۵ تا ۱۲درجه رخ خواهد داد.

به گفته ضیاییان، از یکشنبه (سوم بهمن‌ماه) تا پایان هفته، ماندگاری هوای سرد و روند کند افزایش دما در حدود ۵ درجه را در کشور خواهیم داشت و از روز شنبه (دوم بهمن‌ماه) تا اواخر هفته در بیشتر مناطق کشور جوی پایدار همراه با افزایش غلظت آلاینده ها در شهرهای صنعتی و پرجمعیت پیش‌بینی می‌شود

وی افزود: جمعه و شنبه (۱و۲ بهمن‌ماه) خلیج فارس، تنگه هرمز، دریای عمان و دریای خزر امروز جمعه، مواج و توفانی هستند.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، وضعیت جوی پایتخت طی دو روز آینده را نیز اعلام کرد و گفت: دمای هوای تهران فردا شنبه (دوم بهمن‌ماه) صاف تا قسمتی ابری و در بعضی ساعت‌ها همراه با غبار محلی با کمترین و بیشترین دمای ۳- تا ۶ درجه سانتیگراد، در روز یکشنبه (سوم بهمن‌ماه) صاف همراه با غبار محلی و در بعضی ساعت‌ها غبارآلود با بیشترین و کمترین دمای ۲- و ۸ درجه سانتیگراد خواهد بود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز (اول بهمن‌ماه) سنندج با بیشینه دمای ۶- درجه سانتیگراد، سردترین مرکز استان‌ کشور لقب می‌گیرد و فردا (دوم بهمن‌ماه) تبریز و سنندج با دمای ۴- درجه سانتیگراد، سردترین مراکز استان کشور خواهند بود.

نظرات بینندگان