arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۸۳۵۶
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۱ - ۰۱ بهمن ۱۴۰۰

بوریس جانسون: تهاجم روسیه به اوکراین، فارغ از شکل و اندازه، یک فاجعه برای جهان خواهد بود

بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا شامگاه پنجشنبه گفت که تهاجم روسیه به اوکراین، فارغ از کوچک و بزرگی یک فاجعه جهانی خواهد بود. جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا نیز روز گذشته گفته بود که فکر می‌کند روسیه با اوکراین وارد جنگ می‌شود، اما نه یک جنگ تمام عیار.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یورونیوز: بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا شامگاه پنجشنبه گفت که تهاجم روسیه به اوکراین، فارغ از کوچک و بزرگی یک فاجعه جهانی خواهد بود.

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا نیز روز گذشته گفته بود که فکر می‌کند روسیه با اوکراین وارد جنگ می‌شود، اما نه یک جنگ تمام عیار.

نخست وزیر محافظه‌کار بریتانیا گفت: «شک نکنید. اگر روسیه به اواکراین حمله کند، فارغ از شکل و ابعاد آن، فکر می‌کنم نه‌تنها برای اوکراین بلکه برای روسیه و جهان هم یک فاجعه خواهد بود.»


این سخنان در حالی مطرح می‌شود که کشورهایی اروپا و ایالات متحده آمریکا در روزهای گذشته بیش از پیش نسبت به خطر تهاجم قریب‌الوقوع روسیه به اوکراین هشدار می‌دهند.


ایالات متحده آمریکا روز گذشته اعلام کرد ۲۰۰ میلیون دلار کمک امنیتی بیشتر به اوکراین خواهد داد. به‌علاوه واشنگتن اجازه انتقال تسلحیات آمریکایی از کشورهای اروپایی به اوکراین را صادر کرده است.

همزمان، امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه، رئیس دوره‌ای اتحادیه اروپا، روز چهارشنبه با جدی توصیف کردن خطر تهدیدهای روسیه، خواستار اتخاذ یک استراتژی قدرتمند اروپایی برای رویارویی با این تهدیدها شد.

نظرات بینندگان