arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۸۴۵۳
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۰۸ - ۰۲ بهمن ۱۴۰۰

صبحانه خبری، ۲ بهمن ۱۴۰۰ / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / رسانه اصولگرا: پوتین در دیدار با رئیسی استرس داشت / امام جمعه کرج: احتمال دارد که رییس‌جمهور ما در کاخ سفید هم نماز بخواند / آمار مبتلایان کرونا، همچنان صعودی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

صبحانه خبری، ۲ بهمن ۱۴۰۰ / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / رسانه اصولگرا: پوتین در دیدار با رئیسی استرس داشت / امام جمعه کرج: احتمال دارد که رییس‌جمهور ما در کاخ سفید هم نماز بخواند / آمار مبتلایان کرونا، همچنان صعودی

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

آمار مبتلایان کرونا، همچنان صعودی
بنا بر اعلام وزارت بهداشت، ۲۰ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۲ هزار و ۱۷۲ نفر رسید.۵ هزار و ۲۷۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۳۸۳ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۲۴۱ هزار و ۸۴۳ نفر رسید.

چین آمار واردات نفت از ایران را افشا کرد
برای نخستین بار در یک سال گذشته چین که بزرگترین واردکننده نفت جهان است، آماری را به صورت عمومی منتشر کرد که نشان داد این کشور در دسامبر مجموعا ۱.۹ میلیون بشکه نفت از ایران وارد کرده است. اطلاعاتی که از سوی گمرک چین منتشر شد، نخستین افشای علنی خرید نفت ایران از سوی چین از دسامبر سال ۲۰۲۰ است.

رسانه اصولگرا: پوتین در دیدار با رئیسی استرس داشت
خبرگزاری فارس با انتشار ویدیویی هفت دقیقه‌ای به تحلیل دیدار رئیسی و پوتین و زبان بدن رئیس جمهوری روسیه پرداخت. در این ویدیو با استناد به حرکات بدن پوتین می‌گوید او در حین گفتگو با رئیسی دچار استرس بوده است، به همین دلیل کراوات خود را دو بار منظم کرده است.

محمد فاضلی از دانشگاه شهید بهشتی اخراج شد
دانشگاه شهید بهشتی، حکمی مبنی بر عدم نیاز به محمد فاضلی، استاد جامعه‌شناسی دانشکده ادبیات و علوم انسانی این دانشکده صادر کرده که این حکم به معنی اخراج وی از دانشگاه تلقی می‌شود. فاضلی در سال های گذشته رئیس سابق مرکز امور اجتماعی منابع آب و انرژی و در سال‌های ۹۲ تا ۹۶ معاون پژوهشی مرکز بررسی‌های استراتژیک و مدیر شبکه مطالعات سیاست‌گذاری عمومی بوده است.
امام جمعه کرج: احتمال دارد که رییس‌جمهور ما در کاخ سفید هم نماز بخواند
سیدمحمدمهدی حسینی همدانی امام جمعه کرج با اشاره به اقامه نماز رییس جمهوری اسلامی ایران در کاخ کرملین گفت: احتمال این وجود دارد که رییس جمهور ما در کاخ سفید هم نماز بخواند زیرا این نمازی که در کاخ کرملین خوانده شد پیام های مهمی در پی داشت.
یک میلیون ایرانی به آلزایمر مبتلا هستند
معصومه صالحی مدیر عامل انجمن دمانس وآلزایمر ایران بیان کرد که در حال حاضر پیش بینی می‌شود که یک میلیون نفر در ایران مبتلا باشند و همزمان با افزایش میزان سالمندی متأسفانه افزایش ابتلا به بیماری آلزایمر را نیز شاهد خواهیم بود. وی عنوان کرد: امروز دهه شصتی‌های ما به سمت سالمندی در حرکت هستند و میانسال هستند و باید فضا را به گونه‌ای آماده کنیم که سالمندی تهدید نباشد بلکه یک فرصت برای ما به شمار آید و از وجود سالمندان برای انتقال تجریبات، اقدامات داوطلبانه و خیرخواهانه استفاده کنیم.

 

نظرات بینندگان