arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۸۵۰۰
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۲ - ۰۲ بهمن ۱۴۰۰

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس: ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان تصویب شد

رضا حاجی‌پور سخنگوی کمیسیون تحقیقات، آموزش و فناوری مجلس شورای اسلامی از مصوبه بودجه ۱۲۵ هزار میلیارد ریال بودجه اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان در سال ۱۴۰۱ در مجلس خبر داد. حاجی‌پور گفت: این میزان بودجه طبق توافق و با حضور ریاست سازمان برنامه و بودجه در صحن علنی مجلس برای اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان در سال ۱۴۰۱ تأمین می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم: سخنگوی کمیسیون تحقیقات، آموزش و فناوری مجلس شورای اسلامی از مصوبه بودجه ۱۲۵ هزار میلیارد ریال بودجه اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان در سال ۱۴۰۱ در مجلس خبر داد.

رضا حاجی‌پور درباره آخرین وضعیت طرح رتبه‌بندی معلمان در صحن علنی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: پس از بررسی جزئیات طرح در کمیسیون تحقیقات، این طرح در صحن علنی مجلس با اکثریت آرا مصوب شد و از طریق اداره‌کل قوانین برای شورای نگهبان فرستاده شد. شورای نگهبان از این طرح چند ایراد جزئی گرفته است و این ایرادها در حال برگرداندن می‌باشد.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از ایرادات اصل 75 در امر تأمین مالی است، عنوان کرد: در این زمینه سازمان برنامه و بودجه حدود 25هزار میلیارد تومان بودجه برای اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان در سال 1401 برآورد کرده بود.

حاجی‌پور با تأکید بر اینکه مجلس مبلغ 12هزار و 500 میلیارد تومان را از ابتدای نیمه دوم امسال مصوب کرده بود و سازمان برنامه و بودجه نیز موافق تصویب این بودجه بود، ابراز کرد: این میزان بودجه طبق توافق و با حضور ریاست سازمان برنامه و بودجه در صحن علنی مجلس برای اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان در سال 1401 تأمین می‌شود.

سخنگوی کمیسیون تحقیقات و آموزش مجلس یادآور شد: فعلاً این طرح پس از رفع ایرادها و برگشتن به صحن علنی مجلس اعضای کمیسیون دفاعیات لازم را انجام خواهند داد.

حاجی‌پور با بیان اینکه تمام نمایندگان مجلس به ویژه اعضای کمیسیون مدافع معلمان هستند، خاطرنشان کرد: مجلس طبق تقبل سازمان برنامه بودجه مبنی بر آن میزان بودجه در مجلس، طرح به اجرا در می‌آید.

نظرات بینندگان