arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۸۵۴۹
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۶ - ۰۲ بهمن ۱۴۰۰

ماندگاری سرما در غرب و افزایش‌ دما در اغلب نقاط کشور/‌‌ هوا‌ی کلان‌شهرها آلوده می‌شود

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با اشاره به پایداری جوی تا روز سه‌شنبه 5 بهمن در اغلب شهرها، گفت: در این راستا افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت نظیر تهران، کرج و اصفهان پیش‌بینی می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: صادق ضیائیان درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: امروز شنبه 2 بهمن در اغلب مناطق کشور جوی پایدار و آرام داریم که این شرایط جوی تا سه‌شنبه 5 بهمن تداوم دارد، در این راستا افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت نظیر تهران، کرج و اصفهان پیش‌بینی می‌شود.

* هشدار افزایش آلودگی هوا در حد ناسالم برای همه گروه‌ها

وی ادامه داد: ‌‌در صورت‌ کنترل نشدن منابع آلاینده (ثابت و متحرک) افزایش آلودگی هوا تا حد ناسالم برای گروه‌های حساس و در مناطق پرتردد و صنعتی احتمال افزایش آلودگی هوا در حد ناسالم برای همه گروه‌ها پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: در این راستا توصیه‌ می‌شود اجتناب از رفت و آمدهای غیرضروری در سطح شهر، به ویژه برای سالمندان، کودکان و افراد با سابقه بیماری، پرهیز از فعالیت‌های فیزیکی و ورزشی در فضای باز، مدیریت مصرف سوخت‌های فسیلی و زمان فعالیت واحدهای صنعتی در سطح و حومه کلان‌شهرها در دستور کار باشد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری بارش پراکنده در ارتفاعات آذربایجان غربی داریم، گفت: بعدازظهر چهارشنبه 6 بهمن با گذر متناوب امواج تراز میانی جو از غرب کشور در نوار غربی و ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده خواهیم داشت.

وی افزود: روز پنج‌شنبه در چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، جنوب اصفهان و غرب کردستان همچنین ارتفاعات البرز مرکزی بارش برف و باران پیش‌بینی می‌شود و در سایر مناطق شمال‌غرب و غرب کشور و دامنه‌های جنوبی البرز بارش پراکنده و موقتی همچنین وزش باد خواهیم داشت.

ضیائیان افزود: از امروز تا چهارشنبه در غرب و شمال غرب کشور ماندگاری هوای سرد پیش‌بینی می‌شود و در سایر مناطق کشور افزایش تدریجی دما 4 تا 8 درجه خواهیم داشت.

وی درباره وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران چهار روز آینده صاف و غبارآلود پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 7 درجه و 3 درجه زیر صفر خواهد بود.

ضیائیان گفت: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای 19 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و سنندج با کمینه دمای 17 درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: فردا در 24 مرکز استان کمینه دما صفر و زیر صفر درجه خواهد بود.

 

نظرات بینندگان