arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۸۵۶۷
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۷ - ۰۲ بهمن ۱۴۰۰

تهدید مافیای ایتالیا علیه نقشه‌های گوگل

اخیرا یک رهبر مافیای ایتالیایی فراری در اسپانیا دستگیر شد، اما این دستگیری یک حاشیه جالب داشت، او با کمک نقشه گوگل شناسایی و دستگیر شد و این موضوع بازتاب زیادی در فضای مجازی داشت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اخیرا یک رهبر مافیای ایتالیایی فراری در اسپانیا دستگیر شد، اما این دستگیری یک حاشیه جالب داشت، او با کمک نقشه گوگل شناسایی و دستگیر شد و این موضوع بازتاب زیادی در فضای مجازی داشت.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب به نقل از گاردین، یک رهبر مافیایی قاتل و محکوم به نام جواکینو گامینو، در گالاپاگار، جایی که زندگی می‌کرد، ردیابی شد، او به مدت ۲۰ سال متواری بود، امل پس از مشاهده در نمای یک تصویر در خیابانی در یک شهر اسپانیایی تعقیب شد.

جواکینو گامینو، یک قاتل محکوم که در فهرست گانگستر‌های تحت تعقیب ایتالیا قرار دارد، در گالاپاگار، شهری در نزدیکی مادرید دستگیر شد، جایی که طی سال‌های اخیر، ازدواج کرده و نام خود را به مانوئل تغییر داده بود و به عنوان سرآشپز کار می‌کرد و یک مغازه میوه و سبزیجات داشت.

پلیس سیسیل در جستجوی گامینو، ۶۱ ساله، تحقیقات متعددی را انجام داد و حکم دستگیری اروپایی در سال ۲۰۱۴ صادر شد. این متهم فراری در اسپانیا ردیابی شد، اما نمای خیابان گوگل بود که به تعیین محل دقیق او کمک کرد.

این ابزار ناوبری که از طریق گوگل مپس و اپل در دسترس است، تصویری از دو مرد گرفته بود که در خارج از یک مغازه میوه و سبزیجات به نام El Huerto de Manu در گالاپاگار گپ می‌زنند. پلیس بر این باور بود که یکی از این افراد شباهت زیادی به گامینو دارد، اما هویت او تنها زمانی تایید شد که با فهرستی از رستورانی نزدیک به نام La Cocina de Manu یا Manu's Kitchen مواجه شدند.

مغازه و رستوران اکنون بسته هستند، اما پلیس عکسی از گامینو، با لباس آشپزش، در صفحه فیسبوکی که هنوز وجود دارد برای La Cocina de Manu پیدا کرد. او با جای زخم سمت چپ چانه اش قابل تشخیص بود. منوی رستوران شامل غذایی به نام سینا سیسیلیا یا شام سیسیلی بود.

تهدید مافیای ایتالیا علیه نقشه‌های گوگل

گامینو در ۱۷ دسامبر دستگیر شد، اما جزئیات مربوط به دستگیری او فاش نشد تا اینکه روز چهارشنبه توسط La Repubblica گزارش شد. این جزئیات توسط دادستان پالرمو، فرانچسکو لو ووی، که آخرین تحقیقات را رهبری می‌کرد، تأیید شد. او به گاردین گفت: «این‌طور نیست که ما روز‌ها را برای یافتن افراد فراری در گوگل مپ سپری کنیم. تحقیقات قبلی و طولانی زیادی وجود داشت که ما را به اسپانیا رساند. ما در مسیر خوبی قرار داشتیم و گوگل مپس  به تأیید تحقیقات ما کمک می‌کرد.»

پس از ۲۰ سال مخفی شدن، گامینو فکر کرد که توانسته است تمام روابط خود را با سیسیل قطع کند. پس از دستگیری، او به پلیس گفت: «چطور من را پیدا کردی؟ من حتی ۱۰ سال است که به خانواده ام زنگ نزده ام!»

گامینو به یک قبیله مافیایی در آگریجنتو، سیسیل تعلق داشت که در دهه ۱۹۹۰ درگیر نزاع خونین با کوزا نوسترا، شبکه اصلی مافیای سیسیل شد. او اولین بار در سال ۱۹۸۴ دستگیر شد، زمانی که توسط قاضی ضد مافیا، جیووانی فالکون، که در سال ۱۹۹۲ توسط مافیا در یک خودروی بمب گذاری شده ترور شد، مورد بازرسی قرار گرفت.

گامینو به دلیل قتل و سایر جنایات مرتبط با مافیا تحت تعقیب بود. او برای دومین بار در سال ۱۹۹۸ در بارسلونا دستگیر شد. او در زندان Rebibbia رم در حال گذراندن حبس ابد بود که در سال ۲۰۰۲ در جریان هیاهوی ساخت فیلمی در زندان موفق به فرار شد.

این اولین بار نیست که یک مافیایی فراری با کمک وب دستگیر می‌شود. در مارس سال گذشته، مارک فرن کلود  بیارتپس از حضور در ویدیو‌های آشپزی یوتیوب در کارائیب دستگیر شد. بیارت از سال ۲۰۱۴ متواری بود، زمانی که دادستان‌های ایتالیایی دستور دستگیری او را به دلیل قاچاق کوکائین در هلند به نمایندگی از قبیله کاچیولا از مافیای Ndrangheta صادر کردند.

بیارت تا زمان دستگیری خود زندگی آرامی را در میان جامعه مهاجران ایتالیایی در بوکا چیکا در جمهوری دومینیکن داشت. اگرچه فیلم‌های یوتیوب که مهارت‌های آشپزی‌اش را به رخ او می‌کشید هرگز چهره‌اش را نشان نمی‌داد، پلیس می‌گوید خالکوبی‌های متمایز روی بدنش به او را رسوا کرده‌اند.

نظرات بینندگان