arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۸۵۷۸
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۸ - ۰۲ بهمن ۱۴۰۰

نیکزاد: باید بانوان بیشتری وارد حوزه‌های علمیه خواهران شوند و نقش مادری و همسری بیاموزند

نایب رییس مجلس گفت: زمانی که ۶۰ درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و ۷۰ درصد بیکاران دارای تحصیلات عالی از جامعه خواهران هستند،‌ چرا نباید امکاناتی فراهم شود تا درصد بیشتری از بانوان جامعه وارد حوزه‌های علمیه خواهران شوند و نقش مادری و همسری بیاموزند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: در بودجه ۱۴۰۱ قرار است صندوق توسعه، پیشرفت و عدالتی تشکیل دهیم و ۲ هزار میلیارد ریال هم برای هر استان به‌عنوان سرمایه صندوق در نظر گرفته شود.

علی نیکزاد روز شنبه در آیین افتتاح ۲۲ ساختمان و کلنگ زنی ۱۲ پروژه آموزشی و کمک‌آموزشی حوزه علمیه خواهران، افزود: اختیار هزینه کرد بودجه استان‌ها در این صندوق نیز با استانداران خواهد بود.

وی در ادامه با ابراز امیدواری از این‌که بتوانیم به افزایش بودجه‌های جاری و عمرانی حوزه‌های علمیه خواهران کمک کنیم، بیان کرد: دنبال دولتی شدن حوزه‌ها نیستیم و هدف این است دولت به سمت اسلامی شدن و رسیدن به تمدنی بزرگ حرکت کند؛ دولت هر چه در مسیر توسعه حوزه‌های علمیه گام بردارد، جای تقدیر دارد.

وی با بیان این‌که درحوزه خواهران دچار کم‌کاری هستیم، اضافه کرد: ۵۰ درصد جامعه را خواهران تشکیل می‌دهند و مدیریت مقدس‌ترین نهاد اجتماعی جامعه که خانواده است، دست خانم‌هاست.

نیکزاد با اشاره به این‌که نتوانستیم زن مسلمان ایرانی که دارای هویت افتخارآمیز است به دنیا معرفی کنیم، تصریح کرد: انقلاب اسلامی برای خانم‌ها کم نگذاشته، اما آنچه در انقلاب اسلامی و مدنظر رهبر معظم انقلاب است، معرفی الگوی سوم زن به جهان می‌باشد.

وی افزود: شیرزنان انقلاب در دفاع مقدس نشان دادند الگوی سوم زن، الگوی نه شرقی و نه غربی است و زن مسلمان ایرانی تاریخ‌ساز است.

وی ادامه داد: درالگوی سوم می‌شود زن، عفیف، محجبه، شریف و پاک بود و با تاثیرگذاری در نهاد اجتماعی که نهاد خانواده است، در تعلم و تربیت ایفای نقش کرد و در عین حال با نقش‌آفرینی در مسائل سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی موثر بود.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: نیازمند ایجاد شبکه منسجم از مبلغان و مروجان در سطح جامعه هستیم و تشکیل چنین شبکه‌ای نقش ویژه حوزه علمیه خواهران را در جامعه پررنگ و تبدیل به نیاز حیاتی برای جامعه می‌کند.

وی افزود: ۱۲ سال فرزندانمان را در مقاطعی به دست آموزش‌وپرورش می‌سپاریم و بعد از این سال‌ها نه‌تنها محتوایی که یاد می‌گیرند، ضرورتی در زندگی‌شان ندارد، بلکه بعد از رسیدن به سن خاص موضوع نامبارکی به نام کنکور فرزندانمان را در وضعیت نامطلوبی قرار می‌دهد.

وی اضافه کرد: زمانی که ۶۰ درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و ۷۰ درصد بیکاران دارای تحصیلات عالی از جامعه خواهران هستند،‌ چرا نباید امکاناتی فراهم شود تا درصد بیشتری از بانوان جامعه وارد حوزه‌های علمیه خواهران شوند و نقش مادری و همسری بیاموزند.

نیکزاد تصریح کرد: مروج واقعی، دین‌شناس، مدرس قرآن و اسلام‌شناس در میان خواهران کم داریم، ولی در مقابل خانم‌های مجتهده بزرگی نیز در همین حوزه‌ها تربیت شده‌اند.

وی تاکید کرد: دولت و هر کسی که دغدغه دین دارد باید کمک کند تا سهمیه فارغ‌التحصیلی از حوزه علمیه خواهران افزایش یابد.

وی با اشاره به طرح‌های مورد افتتاح حوزه علمیه خواهران، بیان کرد: حوزه علمیه خواهران بداند کار بزرگی را شروع کرده است و برای ادامه این مسیر باید شبکه بزرگی از مبلغان در سطح شهرستان‌ها تشکیل دهیم و بتوانیم تحصیلات حوزوی و دانشگاهی و همچنین فعالیت‌های تخصصی مورد نیاز جامعه را در کنار مسائل دینی پیش ببریم.

نظرات بینندگان