arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۸۶۴۱
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۰۸ - ۰۳ بهمن ۱۴۰۰

صبحانه خبری، ۳ بهمن ۱۴۰۰ / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / تغییر در تیم مذاکره کننده آمریکا در وین / پیشنهاد روسیه به ایران برای توافق موقت هسته‌ای / اتهام تازه علیه حسین فریدون / سن واکسیناسیون به ۹ سال کاهش یافت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

پیشنهاد روسیه به ایران برای توافق موقت هسته‌ای
شبکه خبری ان.بی.سی در خبری اختصاصی به نقل از چند مقام آمریکایی گزارش داده است که در سفر اخیر ابراهیم رئیسی به روسیه، مسکو، با اطلاع آمریکا، به ایران پیشنهاد داده که با توافق موقت هسته‌ای، در برابر اعمال برخی محدودیت‌های هسته‌ای، از لغو پاره‌ای از تحریم‌ها بهره‌مند شود. منابع خبری ان.بی.سی به این شبکه گفته‌اند تهران پیشنهاد روسیه را مبنی بر توافق موقت نپذیرفته است .

تغییر در تیم مذاکره کننده آمریکا در وین
دو منبع آگاه در گفتگو با ان‌بی‌سی‌نیوز اعلام کردند که تیم مذاکره کننده آمریکا در وین تغییر کرده و ریچارد نفیو این تیم مذاکراتی را ترک کرده تا یک نقش متفاوت را در وزارت خارجه آمریکا بر عهده بگیرد. منابع آگاه افزودند: ریچارد نفیو و رابرت مالی فرستاده ویژه آمریکا در امور ایران بر سر مسیر مذاکرات وین اختلاف نظر داشته‌اند.


مخالفت با خرید خدمت سربازی برای مشمولین داخل کشور
رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ ضمن تشریح مذاکرات کمیسیون متبوع خود گفت که پیشنهادی در خصوص خرید خدمت سربازی برای مشمولین داخل کشور مطرح شد که در مذاکرات رای نیاورد. این در حالی است که پیشتر محمدرضا میرتاج الدینی عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ گفت که طبق مصوبه این کمیسیون مشمولان غایب خارج از کشور با پرداخت ۱۵ هزار یورو می توانند جهت خرید خدمت سربازی اقدام کنند.


سن واکسیناسیون به ۹ سال کاهش یافت
محسن منصوری، استاندار تهران گفت: بر اساس مصوبه امروز ستاد ملی کرونا، مقرر شد سن واکسیناسیون از ۱۲ سال به ۹ سال کاهش پیدا کند. او در عین حال تاکید کرد که این واکسیناسیون کاملا داوطلبانه و با رضایت والدین کودکان انجام می‌شود. منصوری گفت: اینکه جنس واکسن و دز تزریقی به چه شکلی باشد، را وزارت بهداشت و کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا اعلام خواهند کرد.


آخرین آمار کرونا در ایران
بر اساس اعلام وزارت بهداشت، ۳ هزار و ۵۰۳ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد که ۴۲۶ نفر از آن‌ها بستری شدند و مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۲۴۵ هزار و ۳۴۶ نفر رسید. همچنین ۳۰ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری به ۱۳۲ هزار و ۲۰۲ نفر رسید.

«قهرمان» واجد شرایط «اسکارِ بهترین فیلم» هم شد
آکادمی اسکار فهرستی از ۲۷۶ فیلم واجد شرایط رقابت در شاخه بهترین فیلم نود و چهارمین دوره این جوایز سینمایی را منتشر کرد. فیلم سینمایی «قهرمان» اثر اصغر فرهادی از جمله فیلم‌های حاضر در فهرست آثار واجد شرایط است. امسال قرار است ۱۰ فیلم به صورت قطعی به عنوان نامزد نهایی شاخه بهترین فیلم معرفی شوند، بر خلاف چند سال اخیر که این عدد بین ۵ تا ۱۰ فیلم متغیر بود. «قهرمان» نماینده سینمای ایران در شاخه بهترین فیلم بین‌المللی اسکار ۲۰۲۲ نیز هست و به فهرست نامزدهای اولیه شامل ۱۵ فیلم نیز راه یافته است.

آغاز ارسال پیامک به ۲۷۲ هزار نفر مشمول مالیات بر خودروی لوکس
معاون فناوری‌های سازمان امور مالیاتی اظهار داشت: تعداد کل مشمولان مالیات بر خودروهای ۲۷۲ هزار نفر برای ۵۴۷ هزار خودرو در کل کشور هستند که ارسال پیامک را با ارسال برای ۱۵ هزار مشمول آغاز کرده‌ایم و به طور مستمر به این عدد اضافه می‌شود و به زودی برای تمام ۲۷۲ هزار مشمول پیامک ارسال می‌شود

پراید ۱۹۱ میلیون تومان شد
قیمت محصولات سایپا امروز شنبه دوم بهمن ۱۴۰۰ نوسانی بین یک تا چهار میلیون تومان داشت. پراید ۱۱۱ با چهار میلیون تومان افزایش نسبت به هفته گذشته ۱۹۱ میلیون تومان بود و پراید ۱۵۱ پلاس با سه میلیون تومان کاهش به ۱۷۸ میلیون تومان رسید همچنین قیمت پژو ۲۰۷ امروز به ۳۵۶ میلیون تومان رسید.


آزمون با قراردادی ۵ ساله به بایر لورکوزن پیوست
سردار آزمون که تا پایان فصل با باشگاه زنیت روسیه قرارداد داشت، حالا با قراردادی 5 ساله به باشگاه بایرلورکوزن آلمان پیوسته و از این پس در بوندس لیگا حضور خواهد داشت. نکته مهم اینکه قرارداد آزمون از فصل بعد عملی خواهد شد و او قراردادش را تا پایان در زنیت سپری می‌کند تا به صورت رایگان به لورکوزن بپیوندد.


اتهام تازه علیه حسین فریدون
در نخستین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده شرکت کروز، نماینده دادستان گفت: حسب گزارش معاونت حقوقی سازمان اطلاعات سپاه حد فاصل تاریخ ۱۰/‏۰۹/‏۹۴‬ تا ۱۷/‏۱۰/‏۹۴‬ مجموعاً مبلغ ۱۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال طی ۳۸ تراکنش بانکی از حساب محمد علی پور فطرتی به حساب آقای مسعود احمدی زاده در بانک صادرات از مرتبطان حسین فریدون واریز شده است.

نظرات بینندگان