arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۸۶۴۴
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۰۸ - ۰۳ بهمن ۱۴۰۰

کره جنوبی بدهی ایران به سازمان ملل را پرداخت کرد

کره جنوبی اعلام کرد ۱۸ میلیون دلار از دارایی‌های بلوکه شده ایران در این کشور را به عنوان بدهی حق عضویت معوقه تهران به سازمان ملل پرداخت کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

باشگاه خبرنگاران: کره جنوبی اعلام کرد ۱۸ میلیون دلار از دارایی‌های بلوکه شده ایران در این کشور را به عنوان بدهی حق عضویت معوقه تهران به سازمان ملل پرداخت کرده است.

کره جنوبی با پرداخت بدهی ۱۸ میلیون دلاری ایران از محل دارایی های بلوکه شده ایران در این کشور، مشکل حق رای تعلیق شده ایران در این نهاد بین المللی را مرتفع کرد.

بلومبرگ به نقل از وزارت اقتصاد و دارایی کره جنوبی اعلام کرد: «۱۸ میلیون دلار از دارایی‌های بلوکه شده ایران در این کشور را به عنوان بدهی حق عضویت معوقه تهران به سازمان ملل پرداخت کرده است.»

پیش تر به دلیل تحریم های ظالمانه آمریکا و عدم پرداخت حق عضویت، حق رای ایران در این نهاد به حال تعلیق درآمده بود. با این حال، مقامات سئول اکنون می گویند این پول را از محل دارایی های بلوکه شده تهران پرداخت کرده اند.

گفتنی است بیش از هشت میلیارد دلار از دارایی های ایران هم اکنون در کشور کره جنوبی بلوکه شده است و این کشور به دلیل تحریم های آمریکا حاضر به پرداخت پول ایران نیست.

نظرات بینندگان