arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۸۶۷۲
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۱ - ۰۳ بهمن ۱۴۰۰

رکورد مصرف گاز خانگی شکست / مصرف ۶۹۲ میلیون متر مکعب گاز در ۲۴ ساعت

محمد عسگری سخنگوی شرکت ملی گاز گفت: مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری روز گذشته به دلیل برودت هوا رکورد تازه‌ای ثبت کرد و به رقم ۶۹۲ میلیون متر مکعب در روز رسید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: سخنگوی شرکت ملی گاز گفت: مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری روز گذشته به دلیل برودت هوا رکورد تازه‌ای ثبت کرد و به رقم ۶۹۲ میلیون متر مکعب در روز رسید.

محمد عسگری سخنگوی شرکت ملی گاز ایران با اشاره به افزایش میزان مصرف گاز در بخش خانگی گفت: در روز گذشته به دلیل برودت هوا، مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری رکورد تازه‌ای را ثبت کرد، به رقم ۶۹۲ میلیون متر مکعب در روز رسید. این رکورد در تاریخ شرکت ملی گاز ایران بی‌سابقه است.

وی اظهار داشت: رکورد قبلی مصرف گاز در بخش خانگی ۶۶۲ میلیون متر مکعب در روز بود که مربوط به چهارشنبه هفته گذشته بوده است.

عسگری اظهار داشت: با توجه به تداوم پیک سرما تا آخر هفته از همه مردم کشور تقاضا داریم که با رعایت دمای رفاه بین ۱۸-۲۱ درجه در منازل خود، خادمان خود در شرکت ملی گاز را در تامین گاز کل کشور همراهی کنند.

سخنگوی شرکت ملی گاز ایران گفت: رکوردشکنی پی در پی در مصرف گاز خانگی پسندیده نیست و باعث می‌شود، صنایع کشور دچار محدودیت سوخت شوند و تولید آسیب ببیند.

وی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۸۰ درصد از گاز تولیدی کشور در بخش غیرمولد یعنی بخش خانگی و تجاری مصرف شده است.

عسگری گفت: شرکت ملی گاز با اصلاح تعرفه گاز پرمصرف‌ها در بخش خانگی، بازرسی از ادارات دولتی برای رعایت الگوی مصرف و همچنین اجرای طرح بهینه‌سازی مصرف در موتورخانه، فرهنگ‌سازی و سایر اقدامات سیاست‌گذاری نهایت تلاش خود را برای کنترل مصرف گاز انجام می‌دهد.

سخنگوی شرکت ملی گاز گفت: از مردم عزیز نیز خواهش می‌کنیم که در مصرف بهینه گاز ما را همراهی کنند. اگر مردم دمای خانه را بین ۱۸-۲۱ درجه تنظیم کنند، از زمستان فعلی بدون مشکل عبور خواهیم کرد.

نظرات بینندگان