arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۸۷۳۷
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۵ - ۰۳ بهمن ۱۴۰۰

۱۲۳ کشته در درگیری بین داعش و قسد در الحسکه

درگیری بین عناصر داعش و شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه»(قسد) برای چهارمین روز متوالی در شهر الحسکه واقع در شمال شرقی سوریه ادامه دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: المرصد السوری (دیدبان حقوق بشر در سوریه) وابسته به معارضان اعلام کرد که در درگیری بین اعضای داعش و قسد که پس از حمله به زندانی در شهر الحسکه واقع در شمال شرقی سوریه آغاز شده است، تاکنون بیش از ۱۲۰ نفر کشته شده‌اند.

بنابر گزارش المرصد السوری، طبق آخرین آمارها ۷۷ نفر از اعضای داعش و ۳۹ نفر از اعضای قسد و هفت غیرنظامی در این درگیری‌ها کشته شده‌اند که البته تعداد واقعی کشته‌ها بسیار بیشتر است اما تا به این لحظه تعداد واقعی آن‌ها مشخص نیست و ده‌ها نفر مفقود شده‌اند و گذشته از آن شمار زیادی نیز زخمی وجود دارد که حال تعدادی از آن‌ها وخیم گزارش شده است.

به نوشته روزنامه القدس العربی، این درگیری‌ها پس از حمله عناصر داعش به زندان غویران که بزرگ‌ترین و خشونت‌بارترین حمله داعش از مارس ۲۰۱۹ بوده است، آغاز شد.

جمعه شب عناصر داعش به این زندان در شهر الحسکه که هزاران داعشی در آن زندانی بودند، حمله کرده و نیروهای قسد برای چهارمین روز متوالی در تلاش برای مقابله با این عناصر هستند.

بر اساس این گزارش، صدها زندانی داعشی بازداشت اما ده‌ها نفر نیز فرار کرده‌اند که هنوز تعداد دقیق آن‌ها مشخص نیست.

داعش نیز در کانال تلگرامی خود اعلام کرد که یک انبار اسلحه در این زندان را به تصرف خود درآورده و از زمان آغاز عملیات صدها نفر را فراری داده است.

 

نظرات بینندگان