arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۸۷۷۹
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۲۰ - ۰۳ بهمن ۱۴۰۰

جزئیات تزریق واکسن کرونا به افراد زیر ۱۲ سال / معاون وزیر بهداشت: هنوز ابلاغ نشده؛ والدین فعلا به مراکز تزریق واکسن مراجعه نکنند

معاون اجرایی معاونت درمان وزارت بهداشت درباره واکسیناسیون کودکان ۹ تا ۱۲ سال هم توضیحاتی ارائه کرد و گفت: هنوز این موضوع ابلاغ نشده، اما در کمیته علمی کرونا تصمیماتی در این باره گرفته شده است. والدین فعلا به مراکز تزریق واکسن مراجعه نکنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 شبکه خبر: معاون اجرایی معاونت درمان وزارت بهداشت با اعلام خبر افزایش بیماران سرپایی در سویه اُمیکرون گفت: اُمیکرون برای افرادی که بیماری زمینه ای و نقص ایمنی دارند و افرادی که واکسن نزده اند بسیار خطرناک است.

دکتر فروزان فر در گفتگوی ۱۸:۳۰ با یادآوری وضع بیمارستان‌های کشور در پیک‌های قبلی و به ویژه دلتا، تاکید کرد: در آن ایام تمام بیمارستان‌ها به بیماران کرونایی اختصاص یافته بود و حتی ارائه خدمت به سایر بیماران هم کاهش یافته بود.

او افزود: در سویه امیکرون بیشتر مراجعه‌ها سرپایی است و اگر تعداد افراد مبتلا بیشتر شود به مرحله بحرانی خواهیم رسید.

به گفته او، اُمیکرون برای افرادی که بیماری زمینه‌ای و نقص ایمنی دارند و افرادی که واکسن نزده اند بسیار خطرناک است.


معاون اجرایی معاونت درمان وزارت بهداشت با اشاره به اثربخشی دُز سوم واکسیناسیون کرونا برابر سویه دلتا و امیکرون از مردم خواست برابر این سویه هم سهل انگاری نکنند و واکسیناسیون را جدی بگیرند.

او درباره واکسیناسیون کودکان ۹ تا ۱۲ سال هم توضیحاتی ارائه کرد و گفت: هنوز این موضوع ابلاغ نشده، اما در کمیته علمی کرونا تصمیماتی در این باره گرفته شده است.والدین فعلا به مراکز تزریق واکسن مراجعه نکنند.

وی افزود: تزریق واکسن برای افراد زیر 12 سال منوط به رضایت والدین است.

نظرات بینندگان