arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۸۷۹۸
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۲۲ - ۰۳ بهمن ۱۴۰۰

سه نامزد جریان صدر برای پست نخست‌وزیری به نقل از منابع کرد؛ الکاظمی، وزیر دولت نوری المالکی و یک مقام وزارت خارجه

بر اساس اطلاعات منبع سیاسی از حزب دموکرات کردستان، جریان صدر سه نامزد را به متحدانش برای نخست وزیری معرفی کرده است که عبارتند از، «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر کنونی، «عادل مهودر»، وزیر شهرداری ها و امور عمومی در دولت دوم نوری المالکی بین سال های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۴ و «صالح التمیمی» رییس موسسه خدمات خارجی وزارت خارجه عراق هستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: منابع سیاسی کُرد عراق روز یکشنبه از ۳ نامزد جریان صدر برای پست نخست‌وزیری این کشور خبر دادند.

تارنمای بغداد الیوم، یک منبع بلندپایه کُرد اطلاعاتی را درباره نامزدهای جریان صدر برای نخست وزیری عراق اعلام کرد.

بر اساس اطلاعات این منبع سیاسی از حزب دموکرات کردستان، جریان صدر سه نامزد را به متحدانش برای نخست وزیری معرفی کرده است که عبارتند از، «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر کنونی، «عادل مهودر»، وزیر شهرداری ها و امور عمومی در دولت دوم نوری المالکی بین سال های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۴ و «صالح التمیمی» رییس موسسه خدمات خارجی وزارت خارجه عراق هستند.

این منبع که نامش ذکر نشده است، افزود: جریان صدر تاکید کرده است که به «هوشیار زیباری»، نامزد حزب دموکرات کردستان برای ریاست جمهوری عراق رای خواهد داد.

جریان صدر به رهبری مقتدی صدر در انتخابات پارلمانی اخیر عراق، ۷۳ کرسی از ۳۲۹ کرسی پارلمان را کسب کرد و بر تشکیل دولت اکثریت تأکید دارد؛ موضوعی که با مخالفت دیگر جریان های شیعه عراق از جمله کمیته موسوم به چارچوب هماهنگی نیروهای شیعه مواجه شده است.

نظرات بینندگان