arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۸۸۲۱
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۰۷ - ۰۴ بهمن ۱۴۰۰

صبحانه خبری، ۴ بهمن ۱۴۰۰ / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / پاسخ دولت به انتقادات بر سر ماجرای «در خدمت شما هستیم» رئیسی خطاب به پوتین / تایید همکاری با چین در خصوص اینترنت / واشنگتن: احیای برجام بدون آزادی زندانیان آمریکایی بعید است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

واشنگتن: احیای برجام بدون آزادی زندانیان آمریکایی بعید است
رویترز نوشت: رابرت مالی، مذاکره کننده ارشد هسته ای آمریکا روز یکشنبه گفت، بعید است که ایالات متحده برای نجات برجام به توافقی با تهران دست یابد، مگر اینکه تهران چهار شهروند آمریکایی را آزاد کند.

آمریکا: یک کشتی از ایران به سمت حوثی های یمن را توقیف کردیم
نیروی دریایی آمریکا روز یک‌شنبه سوم بهمن ادعا کرد یک کشتی حامل ۴۰ تن کود شیمیایی را که می‌توان از آن برای ساخت مواد منفجره استفاده کرد، در آب‌های بین‌المللی در خلیج عمان متوقف کرده است. نیروی دریایی آمریکا مدعی شده است که مبدأ حرکت این کشتی از ایران بوده و در مسیری در حال حرکت بوده که قبلاً برای قاچاق سلاح به حوثی های یمن استفاده می‌شد.


مدیرعامل منطقه آزاد چابهار بازداشت شد
سپاه اعلام کرد: پس از بررسی و کارشناسی از پرونده های موجود در سازمان منطقه آزاد چابهار، وجود برخی تخلفات عمده و کلان تشخیص داده شد که با دستور و ورود جدی دادستان جهادی و انقلابی دادسرای عمومی و انقلاب مرکز سیستان و بلوچستان، عبدالرحیم کردی مدیرعامل منطقه آزاد چابهار احضار و هم اکنون در بازداشت موقت است.

بازی ایران و عراق با تماشاگران زن
علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت از صدور مجوز حضور تماشاگران در بازی پنجشنبه هفته جاری ایران و عراق خبر داد. وی ادامه داد: قرار است در این بازی بانوان نیز در استادیوم حضور پیدا کنند.


آخرین آمار کرونا در ایران
بنابر اعلام وزارت بهداشت، بیش از ۵هزار بیمار کووید-۱۹ در کشور شناسایی شدند و متاسفانه ۲۸ بیمار نیز جان خود را از دست دادند.مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۲۵۰ هزار و ۴۹۰ نفر و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۲ هزار و ۲۳۰ نفر رسید.


تایید همکاری با چین در خصوص اینترنت
عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عیسی زارع پور امروز در حاشیه برنامه اتصال هزار روستا به شبکه ارتباطات پایدار و پرسرعت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در توافق ایران و چین همکاری‌هایی در حوزه فناوری ارتباطات مثل ۵G پیش بینی شده است، گفت: بله، ما در همکاری هایی که با کشورهای مختلف از جمله چین داریم، توسعه فناوری‌های لازم برای هم حوزه ۵G و هم کیفیت بخشی ارتباطات ثابت را در دستور کار قرار داده‌ایم.

پاسخ دولت به انتقادات بر سر ماجرای «در خدمت شما هستیم» رئیسی خطاب به پوتین: جدی نمی گیریم
محمد جمشیدی معاون سیاسی دفتر رئیس جمهوری در خصوص ماجرای «در خدمت شما هستیم» رئیسی خطاب به پوتین گفت: هر ایرانی و هر کس تواضع یک ایرانی مومن را بشناسد میداند معنی درخدمت شما هستیم یعنی بفرمایید. احساس میکنم آنها مترجم قوی نداشتند. این موضوع را خیلی جدی نمی گیریم.

اولیانوف: مذاکرات احیای برجام باید در فوریه نهایی شود
اولیانوف، مذاکره کننده ارشد روسیه به خبرنگاران در وین گفت: ما نمی‌توانیم به خود اجازه دهیم ماه‌ها و ماه‌ها به مذاکرات ادامه دهیم. من معتقدم که باید گفتگو‌ها را در فوریه نهایی کنیم. البته اینکه آیا امکان نهایی شدن در اوایل فوریه وجود دارد یا نه را نمی‌دانم.

نظرات بینندگان