arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۹۰۱۱
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۱ - ۰۵ بهمن ۱۴۰۰

پنجمین آزمایش در سال جدید میلادی؛ کره شمالی ۲ موشک کروز شلیک کرد

کره شمالی روز سه‌شنبه و تنها چند روز پس از پرتاب موشک‌های بالستیک، ۲ موشک دیگر را که گمان می‌رود از نوع کروز باشد از سواحل خود به سمت دریا شلیک کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یورونیوز:  کره شمالی روز سه‌شنبه و تنها چند روز پس از پرتاب موشک‌های بالستیک، ۲ موشک دیگر را که گمان می‌رود از نوع کروز باشد از سواحل خود به سمت دریا شلیک کرد.

بنا بر اعلام سئول، ستاد مشترک ارتش کره جنوبی همچنان در حال ارزیابی این پرتابه‌ها برای تعیین ماهیت دقیق آنها است.

این پنجمین آزمایش موشکی پیونگ‌یانگ در سال جدید میلادی است و در زمانی انجام می‌شود که مذاکرات کره شمالی، هم با همسایه جنوبی و هم با ایالات متحده متوقف شده و کیم جونگ-اون، رهبر کره شمالی وعده داده که ارتش را به پیشرفته‌ترین فناوری‌های نظامی مجهز کند.

آزمایش‌های اخیر که بزرگترین برنامه آزمایش موشکی این کشور دست‌کم از سال ۲۰۱۹ میلادی است، نگرانی سازمان ملل را برانگیخته و باعث شده دولت بایدن نیز تحریم‌های جدیدی را وضع کند.

تحریم‌های وضع شده از سوی سازمان ملل علیه پیونگ‌یانگ، پرتاب موشک‌های کروز را ممنوع نکرده است؛ با این وجود این کشور در یک ماه اخیر محکومیت‌های بین‌المللی را به چالش کشیده و تا کنون چهار بار اقدام به آزمایش موشک‌های بالستیک کرده است.

این آزمایش‌ها در حالی انجام می‌شود که کره شمالی به دلیل شیوع ویروس کرونا و تشدید تحریم‌های بین‌المللی، بیش از هر زمانی با بحران اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کند.

چین و روسیه شورای امنیت سازمان ملل را تحت فشار قرار داده‌اند تا سقف واردات نفت تصفیه شده توسط این کشور را افزایش دهد و برخی از ممنوعیت‌های صادراتی آن را نیز را لغو کنند؛ از جمله ممنوعیت صادرات مجسمه، غذاهای دریایی و منسوجات.

کره شمالی می‌گوید که آماده گفتگو است اما تنها در صورتی که ایالات متحده و دیگران «سیاست‌های خصمانه» مانند تحریم‌ها و برگزاری رزمایش‌ مشترک نظامی را کنار بگذارند.

نظرات بینندگان