arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۹۰۲۳
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۱ - ۰۵ بهمن ۱۴۰۰

سخنگوی دولت: جلسه رسمی با پوتین در کاخ کرملین، شرکت در جلسه دوما و حضور در دانشگاه در زمانی کمتر از دو روز، نشان‌دهنده استقبال گرم در این شرایط کرونایی در روسیه است

علی بهادری سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه در این چارچوب سفر رئیس جمهور به روسیه پربار بود، ادامه داد: جلسه رسمی کاری در کاخ کرملین برگزار شد و علاوه بر آن سخنرانی رئیس جمهور در دوما نیز با استقبال زیادی رو به رو شد و ملاقات ها دربازه زمانی کوتاه کم نظیر بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در ابتدای نشست خبری هفتگی با نمایندگان رسانه‌ها با اشاره به سفر رئیس‌جمهوری به روسیه اظهار کرد: در امتداد سیاست توسعه متوازن روابط بین المللی با کشورهای جهان با اولویت قراردادن کشورهای همسایه و منطقه ای که در حوزه اقتصادی از اولویت بیشتری برخوردارند پس از سفر رئیس جمهور به تاجیکستان و ترکمنستان رئیس جمهور سفری به روسیه داشتند.

وی افزود: با توجه به شرایط کرونایی که بیش از ۷۰۰ نفر کشته در روز در روسیه وجود داشت شرایط برای برگزاری سفر مساعد نبود اما طرفین به دلیل برنامه ریزی قبلی و تاکید بر اهداف و جلوگیری از تاخیر رسیدن به نتایج، این گونه تدبیر کردند که پروتکلهای را مبتنی بر حفظ احترام متقابل انجام دهند و سفر انجام شود.

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه در این چارچوب سفر رئیس جمهور به روسیه پربار بود، ادامه داد: جلسه رسمی کاری در کاخ کرملین برگزار شد و علاوه بر آن سخنرانی رئیس جمهور در دوما نیز با استقبال زیادی رو به رو شد و ملاقات ها دربازه زمانی کوتاه کم نظیر بود.

سخنگوی دولت با اشاره به دستاوردهای سفر رئیس جمهوری به روسیه یادآورشد: در خصوص دستاوردها هم در موضوعات دوجانبه ، چندجانبه، منطقه ای و بین المللی مباحث متعدد مطرح شد. در این سفر نگاه ها نزدیک و توافقات گسترده و قابل قبول بود. برخی قراردادها در همان زمان سفر نهایی شد و برخی از قراردادها و توافقات بلافاصله پس از جلسه روسای جمهور که جلسه نتیجه محور و عمل گرایانه ای بود به مقامات ابلاغ شد و برنامه ریزی ها برای تحقق آن آغاز شده است.

نظرات بینندگان