arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۹۰۲۶
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۲ - ۰۵ بهمن ۱۴۰۰

«اسپایدرمن» ششمین فیلم پرفروش تاریخ سینما شد

فیلم «اسپایدرمن: راهی به خانه نیست» موفق شد تا یک رکورد دیگر کسب کند و تا عنوان ششمین فیلم پرفروش تاریخ سینما خودش را بالا بکشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فیلم «اسپایدرمن: راهی به خانه نیست» موفق شد تا یک رکورد دیگر کسب کند و تا عنوان ششمین فیلم پرفروش تاریخ سینما خودش را بالا بکشد.

 به نقل از ورایتی، «اسپایدرمن: راهی به خانه نیست» با فروشی که این هفته در سینماهای جهان کرد و با رساندن آمار فروشش به ۱.۶۹ میلیارد دلار در باکس‌آفیس جهانی ششمین فیلم پرفروش تاریخ شد. هر چند این رقم بدون محاسبه نرخ تورم است اما این فیلم موفق شد تا با پشت سر گذاشتن «دنیای ژوراسیک» با فروش ۱.۶۷ میلیارد دلار و «شیر شاه» با فروش ۱.۶۶ میلیارد دلار این جایگاه را کسب کند.

با وجود نگرانی‌هایی که در انتقال کووید ۱۹ وجود داشت و به ویژه سویه اومیکرون، «اسپایدرمن: راهی به خانه نیست» همچنان در سراسر جهان دارد سینمادوستان را به خود جذب می‌کند.

این فیلم آنقدر محبوب بوده که در برنامه «شنبه شب زنده» تلویزیون آمریکا جیمز آستین جانسون که در هجو جو بایدن بازی می‌کند به مردم التماس کرد که این فیلم از عوامل شیوع سویه اومیکرون بوده است.

با این حال عبور از جایگاه ششم باید برای «اسپایدرمن» سخت‌تر باشد زیرا ۵ فیلم باقی‌مانده که شامل «آواتار»، «انتقام‌جویان: پایان بازی»، «تایتانیک»، «جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد» و «انتقام‌جویان: جنگ بی‌نهایت» است هر یک بیش از ۲ میلیارد دلار فروخته‌اند و رسیدن به این مرز برای «مردعنکبوتی» می‌تواند غیرواقعی باشد.

این فیلم ابرقهرمانی که تام هالند در نقش مرد عنکبوتی ظاهر شده است، تاکنون ۷۲۱ میلیون دلار در سینماهای آمریکا و ۹۷۰.۱ میلیون دلار در دیگر نقاط جهان فروش کرده است.

در بریتانیا که زادگاه هالند است این فیلم فروش ۱۱۶ میلیون دلاری را ثبت کرده و مکزیک با فروش ۷۳.۴ میلیون دلار و کره جنوبی با فروش ۶۰.۶ میلیون دلار دیگر نقاطی بودند که از این فیلم استقبال زیادی به عمل آوردند. این فیلم هنوز در چین اکران نشده است.

 مهر

نظرات بینندگان