arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۹۰۷۴
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۴ - ۰۵ بهمن ۱۴۰۰

هوای ۱۴ ایستگاه تهران در شرایط ناسالم برای همه گروه‌ها

شاهسونی رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت، اظهار کرد: ۱۴ ایستگاه در تهران در وضعیت «ناسالم برای همه گروه‌ها» قرار دارند و این مناطق با شاخص بالای ١۵٠ در وضعیت اضطرار هستند و در منطقه ۱۹ کیفیت هوا در وضعیت خیلی ناسالم قرار دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

برنا: شاهسونی رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت، اظهار کرد: ۱۴ ایستگاه در تهران در وضعیت «ناسالم برای همه گروه‌ها» قرار دارند و این مناطق با شاخص بالای ١۵٠ در وضعیت اضطرار هستند و در منطقه ۱۹ کیفیت هوا در وضعیت خیلی ناسالم قرار دارد.

وی گفت: گروه‌های حساس، سالمندان، بیماران تنفسی و قلبی، زنان باردار و کودکان تا حد امکان در سطح شهر تردد نکنند همچنین ورزشکاران از ورزش در فضای باز پرهیز کنند و افرادی که باید در محل کار حاضر می شوند کمتر در فضای باز حضور داشته باشند.

شاهسونی افزود: در این شرایط افزایش بیماری های قلبی یا ریوی و مرگ زودرس در بیماران قلبی و سالمندان و افزایش علائم تنفسی در کل جمعیت وجود دارد.

وی با اشاره به اعلام وضعیت اضطرار توسط وزارت بهداشت به دستگاههای ذیربط، تصریح کرد: تصمیم گیری جدی کارگروه شرایط اضطرار در خصوص کاهش میزان مواجهه مردم با آلودگی هوا در کلانشهرها و بخصوص شهر تهران باید گرفته شود.

نظرات بینندگان