arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۹۰۸۴
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۴ - ۰۵ بهمن ۱۴۰۰

سردار رحیمی: ۳۶۲ اراذل و اوباش در تهران دستگیر شدند

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از دستگیری ۳۶۲ نفر اراذل و اوباش در هفتمین مرحله طرح اقتدار خبر داد و گفت: ما اراذل و اوباش را از سوراخ هایشان بیرون می‌کشیم و به کسی که قصد شرارت داشته باشد اجازه عرض اندام نمی‌دهیم و با شدیدترین وجه با آنها برخورد می‌کنیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سردار حسین رحیمی روز سه شنبه در حاشیه برگزاری هفتمین مرحله از طرح اقتدار پلیس پایتخت افزود: ۴۹ نفر از اراذل و اوباش سطح‌دار، عاملین تخریب، شرارت، نزاع و ۲۱۰ نفر از کسانیکه برای نوامیس مردم مزاحمت ایجاد می کردند دستگیر شدند. 

وی ادامه داد: در این مرحله از طرح ۱۵ نفر از اراذل و اوباشی که در حوزه توزیع مشروبات الکلی و همچنین ۸۸ نفر از ارذل و اوباشی که در بحث توزیع مواد مخدر فعالیت داشتند دستگیر شدند. 

رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه ۱۴۱ پاتوق اراذل و اوباش و اشرار از جمله قهوه خانه، سفره خانه، باشگاه بدنسازی پلمب شد، اظهار کرد: در این طرح ۳۵ قبضه سلاح گرم غیر مجاز، ۱۷ قبضه سلاح سرد و ۴۶ دستگاه خودرو از اراذل و اوباش کشف شد.

وی گفت: در این طرح، ۵۱۴ هزار عدد انواع مواد محترقه و ۴۰۰ کیلوگرم مواد اولیه ساخت لوازم محترقه کشف شد.

رحیمی با هشدار جدی به مردم برای استفاده نکردن از مواد محترقه غیراستاندارد و دست ساز، افزود: یکی از مواردی که همواره به مردم آسیب جدی وارد می‌کند مواد محترقه غیر مجاز است؛ کسانی که این مواد محترقه غیر مجاز را به دست مردم می رسانند و همچنین کسانی که مواد محترقه غیر مجاز و غیر استاندارد را استفاده می‌کنند باید بدانند که این‌ها جان مردم را به خطر می‌اندازند و به آنها تذکر می‌دهم برخورد جدی خواهد شد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه در این طرح ۱۳۹ محله، بوستان، قهوه خانه، سفره خانه، باشگاه بدنسازی بازدید و پاکسازی شد، افزود: گشت‌های سایبری پلیس فتا به صورت ۲۴ ساعته فضای مجازی را رصد و با ناهنجاری‌ها و مجرمان این فضا برخورد می‌کنند.

وی ادامه داد: در این طرح ۹۴ نفر از افرادی که در فضای مجازی اقدام به اوباشگری و قدرت نمایی می کردند شناسایی و دستگیر و ۱۶ متهم که در یک مورد با بیش از ۲ میلیون نفر دنبال کننده اقدام به اشاعه فرهنگ اوباشگری می‌کردند شناسایی دستگیر و صفحات آنها مسدود شد.

رحیمی با تاکید بر مضرات و خطرات خرید و فروش دارو در فضای مجازی و اینکه این موضوعی جدی است که با سلامت و جان مردم سر و کار دارد، بیان کرد: از مردم استدعا داریم حتما از مراکز مجاز و معتبر داروی خود را تهیه کنند زیرا فضای مجازی محل مناسبی برای تهیه دارو نیست و این داروها بیشتر تاریخ گذشته، تقلبی و ناسالم هستند.

وی با بیان اینکه در این طرح ۲ متهم با ۷۵ شاکی دستگیر شدند که حدود ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از شاکی‌ها کلاهبرداری کرده بودند، اظهار کرد: در این بخش چهار متهم با بیش از ۶۰ هزار قلم انواع و اقسام داروهای کمیاب و غیر مجاز (سرطانی، سقط جنین) شناسایی و دستگیر شدند.

رحیمی افزود: در این مرحله از طرح ۹ باند که اقدام به اجاره کارت‌های بانکی مردم می‌کردند و مجموعا ۱۲ متهم دارد شناسایی و ۲۵ متهم در زمینه تبلیغ و قمار و شرط بندی در فضای مجازی شناسایی و دستگیر شدند.

رئیس پلیس پایتخت گفت: در این طرح ۳۷ درگاه بانکی، ۱۱ صفحه اینستاگرامی با ۲۲۰ میلیارد تومان گردش مالی و بیش از سه میلیون نفر دنبال کننده مسدود شد که لازم است مردم عزیز مواظب اینگونه موضوعات باشند.

وی در خصوص انتشار تصاویری تحت عنوان تصاویر دوربین مخفی، افزود: این اقدام غیرمجاز و غیرقانونی است و از جمله موضوعاتی است که پلیس به شدت با افرادی که اقدام به انتشار کلیپ‌ها و تصاویر دوربین مخفی می‌کند برخورد خواهد کرد؛ این کار در حقیقت با اعصاب، امنیت و آرامش مردم بازی می‌کند و از مصادیق بارز جرم است که در این زمینه ۱۷ نفر دستگیر شدند. 

رحیمی گفت: در این مرحله از طرح ۱۵ نفر که تحت عنوان برنده شدن در قرعه کشی برنامه‌های رادیویی از مردم کلاهبرداری می‌کردند دستگیرشدند که متاسفانه غالب این افراد از داخل زندان اقدام به کلاهبرداری با این سبک و شیوه می‌کردند و حدود سه میلیارد تومان از مردم کلاهبرداری کرده بودند.

 

رئیس پلیس پایتخت با اشاره به کشف عوامل برداشت غیر مجاز از حساب‌های بانکی یا همان فیشینگ، بیان داشت: در این زمینه ۲ نفر متهم اصلی دستگیر و ۱۸ صفحه اینترنتی جعلی آنها نیز مسدود شد. 

 

وی افزود: سلسله طرح‌های پلیس با جدیت و حساسیت در بخش‌های مختلف و توسط پلیس‌های تخصصی پایتخت دنبال می‌شود و مردم عزیز بدانند که در حوزه مبارزه با اراذل و اوباش و حوزه مبارزه با سرقت و مبارزه  با مواد مخدر و دیگر جرائم پلیس هوشیار است.

 

 

نظرات بینندگان