arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۹۱۴۱
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۹ - ۰۵ بهمن ۱۴۰۰
دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر:

سن اعتیاد در ایران به ۲۴ سال رسیده است

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: بر اساس آمار، میانگین سن ابتلا به مصرف مواد مخدر در ایران ۲۴ سال و ۵ سال بیشتر از کشورهای دیگر است. همچنین نرخ اعتیاد در دانش آموزان کشورمان ۲ و یک دهم درصد، اما این عدد در دنیا ۱۰ درصد است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مهر: دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: بر اساس آمار، میانگین سن ابتلا به مصرف مواد مخدر در ایران ۲۴ سال و ۵ سال بیشتر از کشورهای دیگر است.

اسکندر مومنی در حاشیه جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس، گفت: بر اساس آمار، میانگین سن ابتلا به مصرف مواد مخدر در ایران ۲۴ سال و ۵ سال بیشتر از کشورهای دیگر است.

وی با بیان اینکه نرخ شیوع مواد مخدر در ایران ۵ و در دنیا ۷ درصد است افزود: سالانه ۵۰۰ هزار نفر بر اثر مصرف به مواد مخدر جان می‌بازند که ۸۶ هزار نفر معادل ۱۷ درصد آن مربوط به آمریکا و ۴ هزار نفر معادل ۷ دهم درصد آن ایرانی هستند.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: نرخ مصرف مواد مخدر در زنان ایرانی ۶ دهم درصد است که این عدد در بسیاری از کشورها به ۱۷ درصد می‌رسد همچنین نرخ اعتیاد در دانش آموزان کشورمان ۲ و یک دهم درصد، اما این عدد در دنیا ۱۰ درصد است.

نظرات بینندگان