arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۹۱۷۸
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۲۳ - ۰۵ بهمن ۱۴۰۰

استولتنبرگ: ناتو نیروی نظامی به اواکراین اعزام نخواهد کرد

ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو اعلام کرد، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) نیروی نظامی به اوکراین اعزام نخواهد کرد. پیش از این بوریس جانسون نخست‌وزیر انگلیس اعلام کرده بود که هیچ کشور عضو ناتو آماده استقرار نیرو‌های زیادی در اوکراین نیست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو اعلام کرد، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) نیروی نظامی به اوکراین اعزام نخواهد کرد.

 دبیرکل ناتو سه شنبه شب در مصاحبه با شبکه سی ان ان گفت: اتحادیه ناتو در این هفته به موازات ایالات متحده پاسخی کتبی به پیشنهادهای روسیه برای تضمین امنیتی ارسال خواهد کرد.

استولتنبرگ در ادامه افزود: ناتو آماده است درباره کنترل تسلیحات، خلع سلاح، شفافیت در فعالیت‌های نظامی، مکانیسم‌های کاهش خطر و سایر موضوعات مرتبط با امنیت اروپا بحث و گفت و گو کند، اما ما حاضر نیستیم روی اصول اصلی مصالحه کنیم.

پیش از این بوریس جانسون نخست‌وزیر انگلیس اعلام کرده بود که هیچ کشور عضو ناتو آماده استقرار نیروهای زیادی در اوکراین نیست.

زوران میلانوویچ رئیس جمهور کرواسی گفت: کرواسی ارتش خود را از نیروهای ناتو مستقر در منطقه در صورت درگیری میان روسیه و اوکراین خارج خواهد کرد.

اوکراین، آمریکا، ناتو و برخی هم پیمانان غربی واشنگتن درحالی مدعی هستند که روسیه قصد حمله به اوکراین را دارد که مقامات عالی مسکو بارها به صراحت اعلام کرده اند چنین برنامه ای در دستور کار کرملین نیست.
روسیه بارها خواستار مذاکره دولت اوکراین با نمایندگان این دو منطقه برای دستیابی به توافق و حل و فصل اختلافات شده است اما کی یف مسکو را به حمایت و تشویق جدایی طلبان متهم و مذاکره با نمایندگان این مناطق را رد می‌کند.



نظرات بینندگان