arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۹۱۸۹
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۰۰ - ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
تورق خاطرات چهره‌ها در «انتخاب»؛

خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی، ۵ بهمن ۱۳۷۷: انفجار نارنجک صوتی در دفتر روزنامه خرداد / پرتاب چند موشک در اطراف بصره و فرود آمدن یک موشک در آبادان

خاطرات آیت الله هاشمی: در اخبار آمد كه نارنجك صوتى، در دفتر روزنامه خرداد [در خیابان آفریقا] منفجر شده و دو نفر خبرنگار مجروح شده‌اند. امروز عفت براى نظافت منزل، دو كارگر زن و مرد آورده بود كه در و ديوارها و پرده‌ها را گردگيرى كنند و بشويند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خاطرات روزنوشت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در سال ۱۳۷۷، هرشب در «انتخاب» منتشر می‌‌شود. پیشتر، خاطرات ایشان از سال ۵۸ تا ۷۶ در سرویس تاریخ «انتخاب» به صورت روزانه پوشش داده شده است.

 

تا ساعت ده صبح در منزل كار كردم. به دفتركوشك رفتم و تا ساعت چهار بعد از ظهر، آنجا كار كردم. از سونا و استخر استفاده نمودم. از ديشب تاكنون (ساعت هفت‌شب)، برف سبك و متناوبى مى‌بارد. در اخبار، اصابت موشك آمريكايى به شهر بصره و تلفات چند غيرنظامى مهم است. اهميت مسأله با توجه به اجلاس وزراى امورخارجه اعراب در قاهره و عدم توافق با عراق و قهر [آقای محمد سعید الصحاف]، وزير امورخارجه عراق و بيانيه تُند و انتقادى او عليه وزراى امورخارجه عرب و بهره‌گيرى آمريكا از اين وضع، بيشتر مى‌شود. آخر شب، اعلان شدكه به چندين نقطه در اطراف بصره، بمب و موشك پرتاب شده و يك موشك هم در حوالى آبادان فرود آمده؛ بدون خسارت.

در اخبار آمد كه نارنجك صوتى، در دفتر روزنامه خرداد [در خیابان آفریقا] منفجر شده و دو نفر خبرنگار مجروح شده‌اند. امروز عفت براى نظافت منزل، دو كارگر زن و مرد آورده بود كه در و ديوارها و پرده‌ها را گردگيرى كنند و بشويند.

نظرات بینندگان